IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Тези 11 марки все още нямат SUV!

Броят им изглежда голям, но скоро съвсем ще намалее

Lotus и Smart са последните две автомобилни марки, които се присъединиха към SUV-сегмента. През март британците представиха своя Eletre (на снимката), който ще се появи на пазара до няколко година, а само преди седмица Smart разкри #1 - SUV от B-сегмента, който трябва да си съперничи на Mini Countryman.


Lotus Eletre


Тези продукти са отговор на бума на продажбите, който се отчита през последните години. Производителите залагат масова на подобни превозни средства, тъй като обикновено те са по-скъпи, но са базирани на стандартни платформи и така носят по-големи печалби. Формулата е много лесно - на една архитектура се предлагат различни модели и каросерии, като именно SUV-ата са в най-високата ценова категория.

В някои случаи цената между два автомобила на еднаква платформа е доста голяма. Проучване показва, че в B-сегмента тя може да достигне до 35%. Във сегмент F (луксозни автомобили) разликата намалява до 11%. Средно обаче - във всички сегменти от B до F тя е 30%, като това обяснява стремежа на производителите да имат поне един SUV в гамата си.


Toyota SUV


С най-много такива модели в гамата си може да се похвали Toyota - 18 (на снимката). Следват Volkswagen - 16, Ford и Hyundai - по 13, Mercedes-Benz - 12, Audi и Chevrolet - по 11, Jeep, Kia и Nissan - по 10.

Въпреки това, все още има големи компании, които не са изкушени от този бум. Някои просто не се интересуват, защото SUV-моделите на са част от ДНК-то на марките им, други просто нямат ресурси за разработката на такъв автомобил, а трети вече работят по него.


SUV


Затова е и доста любопитно да видим кои марки все още нямат SUV в гамата си. Това са Abarth, Alpine, Bugatti, Chrysler, Ferrari, Lancia, Lucid, McLaren, Pagani, Polestar и Ram. В случая изключваме по-малки и неизвестни компании, както и много производители от Китай.

В случаите с Alpine, Ferrari и Polestar положението скоро ще се промени, като се очаква те да представят свой SUV до две години. Всъщност Ferrari Purosangue (на снимката ) ще бъде готов по-рано, а премиерата му ще се състои до няколко месеца. Твърди се, че и Chrysler работи по SUV, но това не е потвърдено.


Ferrari Purosangue


Други марки като Bugatti, McLaren или Pagani предпочитат да си останат със суперколите и засега направата на SUV не е сред техните приоритети. Ако всъдеходът на Ferrari се окаже успешен, това може да промени техните възгледи.

На свой ред, Ram - марка, която е на 6-о място по продажби в Stellantis, предпочита да си остане при пикапите и лекотоварните машини. Licud едва започва пътя си на независима марка, но вероятно следващата стъпка ще бъде именно SUV. При Abarth и Lancia също ще има новости, като сред тях със сигурност ще има модели от този клас.

0 от 500
  • #3
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Искам да видяSUV-а на Rimac.
  • #2
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Това за гумите и разхода е така, но и не съвсем. Зависи си от конкретния модел. Не мисля, че 16'' гуми за сув са по-скъпи от 18-19 за лек автомобил, както казава Дед, бързо комби. За разхода... ако се сравняват идентични, или много близки сув и съответен лек модел, то сув-ът ще е по-лаком, но не винаги е така. Един сув може да е 115 кс, или над 300 да речем, няма общо правило.
  • #1
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Дед ( преди 1 месец )
    СУВ си имат и плюсове - висока гледна точка, по-голяма безопасност при страничен удар, по-голяма маса което също е свързано с безопасността, проходимост за нашите трапищаци и лунни пейзажи за които плащаме данъци и свинетки. Сега гумите и по високия разход са цената за това. Аз предпочитам ниски и бързи комбита но няма къде да се карат у нас, в есин подземен гараж влизаш, в другия заставаш на кантар.. а със сув даже и за рива може да се ходи и по полянки на пикник.