IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новият Mercedes-AMG C43 получи 2,0-литров двигател с 416 к.с.

Първата от спортните версии на седана разполага с технология от Формула 1

Mercedes-Benz представи през миналата година новото поколение на C-Class и сега идва ред на неговите спортни версии, разработени от AMG. Първата от тях - C43, беше разкрита официално, като ще се появи на пазара до края на годината.


Mercedes-AMG C43


Промените в дизайна са в стила на стандартния модел, но C43 получава спортната решетка AMG Panamericana, която се намира над преработената предна броня. Тя също изглежда по-агресивно отколкото на стандартната C-Class. В Mercedes са се отказали от хромираните елементи, които са заменени с черни детайли. Отзад има 4 тръби на изпускателната система, както и тънък спойлер на багажника.

Задвижването на тази версия става с 2,0-литров двигател M139l. Той е с 4 цилиндъра и турбокомпресор, като развива мощност от 402 к.с. и 500 Нм въртящ момент. Двигателят има 48-волтова „мека" хибридна система, благодарение на която за кратък момент мощността се увеличава с 14 к.с. За сравнение, сегашното поколение на C43 разчита на 3,0-литров V6 с двойно турбо, генериращ 385 к.с. и 520 Нм.


Mercedes-AMG C43


Мощността се предава към четирите колела с 9-степенна автоматична скоростна кутия с няколко съединителя. Системата за задвижване на всички колела Mercedes 4Matic разделя мощността в съотношение 31/69 процента между предните и задните колела.

Новият C43 разполага с няколко режима на шофиране, включително с функция „Start Race", предназначена за оптимално ускорение от място. Седанът ще се предлага още с режими Sport, Sport +, Comfort и Individual. В базовото оборудване на модела влиза и функция AMG Ride Control с адаптивна амортисьорна система и управлението на задната ос.


Mercedes-AMG C43


От Mercedes съобщават, че за проектиране на турбокомпресора на двигателя е използвана технология от Формула 1. С нея във вала на турбокомпресора е интегриран малък електромотор. Това позволява директно задвижване на вала, като се ускорява колелото на компресора, преди изгорелите газове да се активират.

Спортният седан във версия C43 ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,6 секунди, като максималната скорост е ограничена на 250 км/ч. Ако автомобилът бъде качен на 19- или 20-цолови джанти, ограничителят се премества на 265 км/ч. Стандартно за модела се предлагат 18-цолови.


Още снимки на новия спортен седан на Mercedes - вижте в галерията:


Интериорът на C43 е вдъхновен от този на флагмана на марката S-Class. Добавени са няколко спортни щрихи като AMG-седалки, волан и педали, както и черни шевове. Пред шофьора има 12,3-инчов приборен панел, докато 11,9-инчов централен сензорен екран осигурява достъп до информационно-развлекателната система и управление на системите на автомобила.

Снимки: Mercedes-Benz

0 от 500
  • #9
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Мхм ( преди 1 година )
    Правят го за сметка на съкратен живот на двигателя.
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Кое е по добре, Nissan Z новият със 6 цилиндъра?Или порше кайман 2 литра със 4 цилиндъра. Близки са по характеристика?
  • #7
    6 rate up comment 2 rate down comment
    младен ( преди 1 година )
    От как притежавам 6 цилиндъра някак си друго не искам. :)
  • #6
    7 rate up comment 10 rate down comment
    до #3 ( преди 1 година )
    Кой трябва да се радва? Такива, като теб метро момченца ли? Качи се на 6-8-12 цилиндъра кола и ела да си говорим пак! Тези изпилени резачки с 3-4 цил. са за хора, които си нямат никаква представа от автомобили и гледат само колко е мощността и колко пише на километража. Детска му работа...
  • #5
    5 rate up comment 2 rate down comment
    до 2 ( преди 1 година )
    Така е, но там концепциите са съвсем други. При Тойота са много леки колите и 3-те цилиндъра не са чак такъв проблем, защото от край време японците не се фокусират само върху конските сили, а наблягат на много други неща, които са по-важни. Има много примери за забавни японски автомобили с не голяма мощност. При Кьонихсег е съвсем друго. Там ДВГ е да подпомага електромоторите преди всичко, а не основен задвижващ елемент от системата.
  • #4
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    3-ти Ф1, от 1.6 вадят 900кс, но въпреки това е миксер. Каквото и да са заложили инжинерите сега и вбъдеще, истинските АМГ си остават V8. Който не ги е чувал, виждал или карал може само да съжелява или да замълчи.
  • #3
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Коментатор ( преди 1 година )
    Е, според мен трябва да се радваме, че съвременната техника става все по-ефективна. От 4 цилиндъра и 2 000 см3 -> 402 коня и 500 Нм. Браво!
  • #2
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тойота и Кьонихсег вече го правят. То не е въпроса само в броя цилиндри (макар че колкото повече толкова повече) а в това какво са заложили в двигателя от инженерна гледна точка.
  • #1
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Както вървят нещата скоро ще се хвалят и с 3-цилиндрови мотори.