IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Lexus продължава електрическата офанзива с кросоувъра RZ 450e

Братовчедът на Toyota bZ4X и Subaru Solterra има два електромотора и пробег от 363 км

Японският производител Lexus винаги е бил сред най-големите привърженици на електрификацията, като това се дължи на връзките му с Toyota. Почти всички модели на бранда се предлагат с хибридно задвижване, но изцяло електрическите автомобили липсват от гамата му. Изключение до днес правеше единствено Lexus UX 300e, но сега към него се присъединява и кросоувърът RZ 450e.


Lexus RZ 450e


Това е 100% електрически SUV, базиран на новата платформа e-TNGA, който споделя повечето технологии с Toyota bZ4X и Subaru Solterra. Това се отнася и за дизайна, като той обаче следва и други черти на Lexus. Предната част приема класическата форма на пясъчен часовник на решетката, като от компанията определят тази философия на дизайна като израз на движение и динамика, дори когато автомобилът е неподвижен.

RZ е дълъг 4,81 метра (+12 см в сравнение с bZ4X), 1,90 м широк (+4 см) и 1,64 м висок (-1 см), като въпреки „квадратния“ силует в Lexus са заложили и на аеродинамиката. Отпред откриваме решетка с активни капаци, които се отварят и затварят в зависимост от необходимостта от охлаждане на батериите или намаляване на съпротивлението на въздуха. В задната част има LED светлинен подпис, който минава през кърмата.


Lexus RZ 450e


Интериорът е доста изискан, като включва кожа, алуминий и лъскави черни вложки. Седалките са от Ultrasuede - велур, изработен от издръжливи материали. Впечатление правят големият 14-инчов сензорен екран на информационно-развлекателна система и специалното кормило, което явно е вдъхновен от известния волан Yoke на Tesla Model S.

Автомобилът има управление Steer-by-wire, тоест липсва механична връзка между кормилното управление и колелата. Това решение е същото като при bZ4X и Solterra, като то намалява усилието при шофиране, повишава отзивчивостта на кормилното управление и подобрява комфорта благодарение на липсата на обратна връзка с въртящия момент и вибрациите.


Lexus RZ 450e


Що се отнася до изживяването при шофиране, от Lexus твърдят, че са работили усилено, за да създаде „усещане за ангажираност“. Марката определя своята философия като „Lexus Driving Signature“ - концепция, която има за цел да направи поведението на автомобила „предвидимо и в съответствие с намеренията на водача“. За да направи това, RZ разчита на задвижване на четирите колела Direct4, което постоянно разпределя въртящия момент между двата електромотора, разположени на всяка от двете оси.

Системата Direct4 сравнява скоростта, ускорението и ъгъла на завиване, за да разпредели до 100% от мощността към предната или задната ос. Например, при ускорение разпределението на мощността ще бъде 50/50 между двете оси, докато при навлизане в завои колата ще изпраща между 50 и 75% от въртящия момент към предната част. При излизане от завои, от друга страна, 80% от въртящия момент ще отива към задната ос.


Lexus RZ 450e


Има и подобрения по окачването, като инженерите на Lexus са разработили система от амортисьори, които реагират според честотата и „сканират“ грапавостта на асфалта, за да намалят вибрациите и да подобрят комфорта.

Към момента от Lexus не разкриват пълните технически характеристики на модела. Известно е, че новият SUV е оборудван с батерия от 71,4 кВт/ч, която захранва двигател с мощност 143 к.с., разположен отпред, и втори електромотор – на задната ос, развиващ 80 109 к.с. Обявеният пробег е 362 км, но той все още не е официално хомологиран от цикъла WLTP.


Още снимки на електрическия кросоувър на Lexus - вижте в галерията:


Освен това, автомобилът разполага с впечатляваща гама от системи за подпомагане на водача. Комплексът Lexus Safety System+ 3.0 включва поддържане на лентата, предупреждение за сблъсък и аварийно спиране, адаптивен круиз-контрол и система за аварийно спиране.

Снимки: Lexus

0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    7, как точно разбра, че е надежден? Хюндай, Форд, Волво, Мерцедес, ГМ - всички имаха проблеми с електромобилите си на ранен етап, защото е напълно нова технология. А Тойота не са известни с надеждни нови технологии, тъкмо обратното. Всеки път, когато се опитат да пуснат нещо ново е трагично. Където има надеждност е, защото използват 20 годишни технологии, на които отдавна грешките са отстранени.
  • #11
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    До 11: Грешна ти е фактологията - хибридите на Тойота са най-надеждните автомобили в класовете си, при това още от излизането си като напълно нова технология. Същото важи и за електромобилите защото философията на Тойота е такава - технологиите се разработват прилежно без да се пести от тестване или качество на компонентите.
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    7, как точно разбра, че е надежден? Хюндай, Форд, Волво, Мерцедес, ГМ - всички имаха проблеми с електромобилите си на ранен етап, защото е напълно нова технология. А Тойота не са известни с надеждни нови технологии, тъкмо обратното. Всеки път, когато се опитат да пуснат нещо ново е трагично. Където има надеждност е, защото използват 20 годишни технологии, на които отдавна грешките са отстранени.
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    IM-дртiйYайтБoй! ( преди 7 месеца )
    И само да добавя, че ИТС-ъ-МЪСТ се е заканил специално на фАУ-ВЕТАта до края на годината да хване AYДИ за опашката, сиреч да се доближи до тях и да достигне около 1,5 милиона продадени екземпляра от моделите си; т.е. на около 250 хилки по-назад, което нищо не е за него, па догодина да ги стигне и задмине тия същите.
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    IM-дртiйYайтБoй! ( преди 7 месеца )
    Не знам за ТОY0TA но днес по ТВ-нюз подчертаха, че ТЕSLA на ИТС-ъ-МЪСТ има продадени 310 хил кара за 1-тримесечие, при 18,7 млрд $ оборот и 3,3 $ реал.пичалба, което е над 60 %-увеличение в сравнение с мин.година 2021. Същевременно да посоча че фАУ-Ветата и МБ+БМВ-то са назад в реализираните коли съответно с -25 на сто, като при вторите ГЕРМАН.премиуми изоставането е точно -18, респ. -20 процента по-слаби резултати в продажбите... НЕЩАТА и ФАКТИте говорят сами за себе си, коментарът е излишен!
  • #7
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Номер6. ако това ти е грозно, to полюбувай се на актуалните модели на BMW. Ай със здраве естет!
  • #6
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 7 месеца )
    Най-накрая надежден електромобил на пазара. Че покрай Тесла и вагонетките, електромобилите дават по-ниска надеждност от автомобилите с ДВГ, а на осмата година собствениците им ги взривятват, като видят сметката за подмяна на батерията.
  • #5
    5 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Претупали са го, защото знаят, че почти няма да ги продават. Щом за Тойотката са предвидили 12 хил. бр., колко да са за Лескункса? Към 2000? Колкото да раздадат по един на дилърите да го показват.
  • #4
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Дори интериорът е същият.
  • #3
    8 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 7 месеца )
    Като прочетох статията, не е точно така както ти казваш. При трите електромобила почти всичко е еднакво по задвижването, само дизайна и амортисьорите са различни!