fallback

Volkswagen ще удвои пробега на електромобилите си

Компанията подобрява скоростта на зареждане и динамиката на моделите ID

Volkswagen обяви плана си да увеличи възможния достижим пробег на електромобилите си, конструирани на архитектурата МЕВ на 700 километра с едно зареждане. Това може би ще засегне нови модели на тази платформа, които тепърва ще бъдат лансирани на пазара, но може също да бъде приложено и към настоящите модели.

Обновлението на сегашните коли с по-висок пробег би могло да се приложи като ъпгрейд или при фейслифта на машини като ID.3, ID.4 и ID.5, както и новия ван ID Buzz. В графика, показана от компанията, в което показва електрическото си портфолио, ID Life и Aero B са представени като машини, които би трябвало да се появят през 2025 г. 

Според специалисти, малко вероятно е компактният ID Life да получи опцията за изминаване на 700 км с едно зареждане но има резон това да е валидно за по-големия Aero B, както и за очакваната версия с дълга колесна база на ID Buzz за американския пазар. Показателят за пробега е калкулиран съгласно тестовия цикъл WLTP, който е относително близък до нещата в реалния живот.

Германският концерн също така обяви, че ще увеличи и скоростта на зареждане на своите МЕВ-базирани електромобили  на над 200 kW. Към момента, най-голямата възможност за тази платформа е на станция с мощност 125 kW. С други думи, германската компания ще се постарае да увеличи нещата почти двойно.

В дневният ред на компанията е и повишаване на динамичните характеристики на електромобилите. Така, от Volkswagen искат най-бързият им модел на ток с двойно задвижване да може да ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 5,5 секунди. Към момента, най-динамичната МЕВ-машина - VW ID.5 GTX, с максимална мощност от 299 конски сили, ускорява до 100 км/ч за 6,2 секунди. Много е възможно, за постигането на по-добър спринт в бъдеще показателят да достигне 350 "кончета".

Архитектурата MEB е една от първите по рода си, предназначена специално за електромобили, като разработката й започна през 2015 година. Първият модел на платформата е ID.3, а в момента я използват общо 9 модела, не само с марката Volkswagen, но също и  Skoda, SEAT и Audi. Логично, "сестринските" возила също се очаква да се възползват от обновленията.

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Не се учудвайте, че много хора още не разбират електромобилите и не знаят какво могат и какво не. В САЩ направили анкета сред тойотаджии. 40% отговоили, че са чували за електромобила на Тойота. От тях, 21% обмислили покупката му. Имало само един проблем - по време на анкетата Тойота нямала EV и дори не го била обявила. Та от толкова "умни" хора какво да очакваме? Тия хора дори нямат идея, че Тойота 10 г. е лъгала за емисиите си в САЩ, че лобира срещу електромобилите, че в Австралия лъжат с DPF.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Нищо невиждано. Новата Tesla Model S LR има 407 мили пробег по ЕРА, с 16,7% повече от стария, а старият имаше 579 км по WLTP. Т.е. новият ще има 675 км, когато го сертифицират за Европа. А новият има по-малка батерия от стария.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Toгава корейците ще могат да летят.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Volkswagen (laugh)
fallback
Последни