fallback

Toyota отново предупреди за опасностите от бързата електрификация

Японците критикуват някои конкуренти за прибързания отказ от ДВГ

Масовото преминаването на към електрически превозни средства с бързи темпове е изправено пред сериозни препятствия, които много от големите производители на автомобили игнорират. Това заяви пред Сената на САЩ Робърт Уимър, който ръководи отдела за изследванията в областта на енергетиката и околната среда на Toyota.

„Ако искаме да постигнем сериозен напредък в електрификацията, това ще изисква преодоляване на огромни предизвикателства, включително инфраструктура за зареждане, наличност на батерии, приемане от потребителите и достъпни цени“, категоричен е Уимър.

Предупреждението от Toyota идва на фона на изявлението на Audi, откъдето обявиха, че компанията им няма да разработва нови поколение двигатели с вътрешно горене. В същото време General Motors публикува график за пълен отказ от конвенционалните агрегати и замяната им с електрически. Тези действия, според Toyota, са предизвикани от натиска на властите в различни държави и това може да се превърне в проблем.

Позицията на японския производител беше посрещана с много гневни коментари, но Уимър има сериозни аргументи. Основният е, че в момента едва 2% от автомобилите по света са електрически, като в същото време производителите и правителствата се държат така, сякаш всички проблеми с тях са решени, а това не е така.

Според експерти, не може да се твърди, че Toyota е против прогреса, тъй като компанията има дългогодишна историята с иновациите. Именно Toyota измисли формулата, с която хибридите станаха достъпни за масите, като стимулира електрификацията повече от всеки автомобилен производител. Сега почти всеки модел на марката, както и на Lexus, се предлага с хибридно задвижване.

Затова и на изявленията на Уимър трябва да се гледа като на предупреждение, още повече че Toyota харчи огромна сума за изследвания и разработки, така че не е заинтересована да седи на едно място. Японската компания вече беше партньор на Tesla, което доведе до създаването на RAV-4 EV, но не и до други изцяло електрически модели. Двата производителя прекратиха сътрудничество, без да бъдат дадени обяснения за това, то се твърди, че инженерите на Toyota си видели нещо в технологията на Tesla, което не им е харесало.

Любопитното е, че дори шефът на Tesla – Илон Мъск, изрази опасения относно напрежението, на което електромобилите ще поставят електрическите мрежи по целия свят. Затова и мнозина специалисти са на мнение, че все още е нужно време, за да се разбере какво електрическо бъдеще очаква индустрията. Съответно, правителствата и автомобилните производители не могат просто да преодоляват реалностите, без да си дават сметка за евентуалните тежки последици, до които може да доведат техните закони и политики.

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Знаеш ли кое е най-голямото предимство на Тесла? Ето тези нервни изказвания на Toyota:"Ако искаме да постигнем сериозен напредък в електрификацията, това ще изисква преодоляване на огромни предизвикателства, включително инфраструктура за зареждане, наличност на батерии, приемане от потребителите и достъпни цени, категоричен е Уимър."Тесла има 10 години преднина и има най-голямата инфраструктура за зареждане в света и осигурени батерии и материали за тях за 20 милиона електромобила до 20 ...
  • #3
    Ш'Минтирит ( преди 2 години )
    Ти не виждаш ли че точно заради пазара от Toyota са изпаднали в паника. Не виждаш ли отчаяните крясъци на умираща компания? Не виждаш ли ужасът в изказванията им?Тесла по напълно пазарни принципи е лидер на пазара и дори против пазарните принципи, защото почти всички правителства дават на конглокенцията им по 7 до 10000 долара за всяка продажба на електромобил, но на Тесла не дават. Въпреки това Тесла продава повече от всички останали и това е шок и ужас за тях.
  • #2
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    А да не забравяме и призива на брюкселските еврооткачалници, производителите да продължат да разработват ДВГ за останалите пазари. Съвсем наясно са, че правят огромни дивотии, но е политически некоректно да си признаят и направят крачка назад, докато технологията И ПАЗАРА не настигне мераците им.
  • #1
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Простичко е, но не е за прoсти хора! Не може с политически решения да прескачаш пазарните принципи! Никога не е свършвало добре! А в момента цените на суровините за общо казано декарбонизация - т.е. не само електрификация на транспорта, но и за инсталиране на ВЕИ са безумни!!! Само преди няколко дена шефовет на големите производители на перки се жалваха, че умират и са на загуба! ВЕИ и Ел може да са част от решенията, но не могат да са цялото решение - пълно безумие е ЦК на партията да решава!
fallback
Последни