fallback

Toyota отново предупреди за опасностите от бързата електрификация

Японците критикуват някои конкуренти за прибързания отказ от ДВГ

Масовото преминаването на към електрически превозни средства с бързи темпове е изправено пред сериозни препятствия, които много от големите производители на автомобили игнорират. Това заяви пред Сената на САЩ Робърт Уимър, който ръководи отдела за изследванията в областта на енергетиката и околната среда на Toyota.

„Ако искаме да постигнем сериозен напредък в електрификацията, това ще изисква преодоляване на огромни предизвикателства, включително инфраструктура за зареждане, наличност на батерии, приемане от потребителите и достъпни цени“, категоричен е Уимър.

Предупреждението от Toyota идва на фона на изявлението на Audi, откъдето обявиха, че компанията им няма да разработва нови поколение двигатели с вътрешно горене. В същото време General Motors публикува график за пълен отказ от конвенционалните агрегати и замяната им с електрически. Тези действия, според Toyota, са предизвикани от натиска на властите в различни държави и това може да се превърне в проблем.

Позицията на японския производител беше посрещана с много гневни коментари, но Уимър има сериозни аргументи. Основният е, че в момента едва 2% от автомобилите по света са електрически, като в същото време производителите и правителствата се държат така, сякаш всички проблеми с тях са решени, а това не е така.

Според експерти, не може да се твърди, че Toyota е против прогреса, тъй като компанията има дългогодишна историята с иновациите. Именно Toyota измисли формулата, с която хибридите станаха достъпни за масите, като стимулира електрификацията повече от всеки автомобилен производител. Сега почти всеки модел на марката, както и на Lexus, се предлага с хибридно задвижване.

Затова и на изявленията на Уимър трябва да се гледа като на предупреждение, още повече че Toyota харчи огромна сума за изследвания и разработки, така че не е заинтересована да седи на едно място. Японската компания вече беше партньор на Tesla, което доведе до създаването на RAV-4 EV, но не и до други изцяло електрически модели. Двата производителя прекратиха сътрудничество, без да бъдат дадени обяснения за това, то се твърди, че инженерите на Toyota си видели нещо в технологията на Tesla, което не им е харесало.

Любопитното е, че дори шефът на Tesla – Илон Мъск, изрази опасения относно напрежението, на което електромобилите ще поставят електрическите мрежи по целия свят. Затова и мнозина специалисти са на мнение, че все още е нужно време, за да се разбере какво електрическо бъдеще очаква индустрията. Съответно, правителствата и автомобилните производители не могат просто да преодоляват реалностите, без да си дават сметка за евентуалните тежки последици, до които може да доведат техните закони и политики.

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    12, цитирай си опорки. Никой не ти вярва. Най-добрите модели на 300 хил. км. показват 10-11% деградация, като само първата година са 5 от тях заради нормални процеси в батериите. 99% от хората не карат колата си до толкова, камо ли за твоите 3 г.
  • #13
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Ахахахах дежурните щуроти - говорим за ел като цяло - зобитата скачат да защитават престъпника Мъск. Религиозния фанатизъм никога не е свършвал добре ;)
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Реалния пробег на електрическите коли докато са нови е към 350км а след 3 години е около 200-250 км. И то говорим за тези с най големите батерии дето струват по над 100 хил. лева. Малките и евтини модели са супер зле. Повече от 150 км не могат да минат зимно време. А дизеловата кола дори и 20 годишна да е няма такива проблеми. Зареждаш за 5 минути и минаваш поне 1000 км. При някой модели и повече.
  • #11
    До 8 ( преди 2 години )
    Скептичен съм към тази промяна. Няма как камионите, автобусите, тракторите и строителната техника и др. ще минат на ток. Особено след като видях колко зле се представят дори най модерните електрически коли в реални условия. Това да пътуваш с електрическа кола на дълги разстояния е мисия невъзможна. Особено в България където няма никакви зарядни. А дори и да имаше, някак не ме привлича идеята да вися с часове по разни паркинги. За джипове и дума не да се става.
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    За разлика от вас господин Уимър, Тесла вече построи 6 гигафабрики за производство на електромобили, батерии за тях, батерии за домашно и промишлено съхранение на енергия , производство на зарядни колонки, на които също има батерии за съхранение, фотоволтаици и фотоволтаични керемиди, който е да произвеждат тока за батериите и зарядните, както и дългосрочни договори за цените на материалите и количествата им за 10 г. напред и 20 милиона електрички за 2030, което осигурява ниска себестойност
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    "Ако искаме да постигнем сериозен напредък в електрификацията, това ще изисква преодоляване на огромни предизвикателства, включително инфраструктура за зареждане, наличност на батерии, приемане от потребителите и достъпни цени, категоричен е Уимър."Естественият въпрос господин Уимър е какво е направила Toyota по въпроса? Колко зарядни изгради? Колко батерии и материали си осигури за следващите години? За или против електромобилите плащаше милиарди за лобиране и продължава да го прави?
  • #8
    До 5 ( преди 2 години )
    Много си далече от истината господин/госпожо Истина. Към момента целият транспорт разчита на дизела, защото той предлага най-ниската себестойност на километър сухоземен транспорт на товари от точка до точка. Жизнения цикъл на транспортните средства грешно наричани тирове е около 5 години. Тесла догодина започва производството на електрически камиони, които още преди, предлагаха много по-ниска себестойност на километър. Познай за колко време транспорта ще мине на ток?
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Изобщо не е проблем електрификацията, всеки си има ток у дома, а за едно ходене до морето през годината си има вече станции на магистралата. Тойота ги е страх че ще загубят първото си място по продажби, ха ха.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Toyota от друга страна в пристъп на паника, от на пълно отричане на електромобилите преди 1 година, само за месец направиха 180 градуса завой и обявиха 30 електрически модела до 2025 година и паническо започване на производство на електромобили още след няколко месеца. Сега учудваш ли се, защо не могат да намерят поне един производител на батерии който да им осигури доставки за първите 12 000 броя за първата година, а ще купуват от двама доставчика по 6000 броя каквото имат излишно?
  • #5
    Истината е ( преди 2 години )
    На този етап нищо не може да замени дизела! Цялата съвременна цивилизация е построена и продължава да се строи и поддържа благодарение на дизеловия двигател. Цялата световна икономика, търговия и наземен транспорт се задвижва от дизелови двигатели. Има някакъв шанс дизеловия двигател да бъде заменен от водороден двигател но това едва ли ще стане в близките 50 години.
fallback
Последни