fallback

Toyota отново предупреди за опасностите от бързата електрификация

Японците критикуват някои конкуренти за прибързания отказ от ДВГ

Масовото преминаването на към електрически превозни средства с бързи темпове е изправено пред сериозни препятствия, които много от големите производители на автомобили игнорират. Това заяви пред Сената на САЩ Робърт Уимър, който ръководи отдела за изследванията в областта на енергетиката и околната среда на Toyota.

„Ако искаме да постигнем сериозен напредък в електрификацията, това ще изисква преодоляване на огромни предизвикателства, включително инфраструктура за зареждане, наличност на батерии, приемане от потребителите и достъпни цени“, категоричен е Уимър.

Предупреждението от Toyota идва на фона на изявлението на Audi, откъдето обявиха, че компанията им няма да разработва нови поколение двигатели с вътрешно горене. В същото време General Motors публикува график за пълен отказ от конвенционалните агрегати и замяната им с електрически. Тези действия, според Toyota, са предизвикани от натиска на властите в различни държави и това може да се превърне в проблем.

Позицията на японския производител беше посрещана с много гневни коментари, но Уимър има сериозни аргументи. Основният е, че в момента едва 2% от автомобилите по света са електрически, като в същото време производителите и правителствата се държат така, сякаш всички проблеми с тях са решени, а това не е така.

Според експерти, не може да се твърди, че Toyota е против прогреса, тъй като компанията има дългогодишна историята с иновациите. Именно Toyota измисли формулата, с която хибридите станаха достъпни за масите, като стимулира електрификацията повече от всеки автомобилен производител. Сега почти всеки модел на марката, както и на Lexus, се предлага с хибридно задвижване.

Затова и на изявленията на Уимър трябва да се гледа като на предупреждение, още повече че Toyota харчи огромна сума за изследвания и разработки, така че не е заинтересована да седи на едно място. Японската компания вече беше партньор на Tesla, което доведе до създаването на RAV-4 EV, но не и до други изцяло електрически модели. Двата производителя прекратиха сътрудничество, без да бъдат дадени обяснения за това, то се твърди, че инженерите на Toyota си видели нещо в технологията на Tesla, което не им е харесало.

Любопитното е, че дори шефът на Tesla – Илон Мъск, изрази опасения относно напрежението, на което електромобилите ще поставят електрическите мрежи по целия свят. Затова и мнозина специалисти са на мнение, че все още е нужно време, за да се разбере какво електрическо бъдеще очаква индустрията. Съответно, правителствата и автомобилните производители не могат просто да преодоляват реалностите, без да си дават сметка за евентуалните тежки последици, до които може да доведат техните закони и политики.

fallback
  • #34
    анонимен ( преди 2 години )
    Как да зареждам пред входа? Ако фирмата се излъже да сложи зарядно и да дава на аванта - ОК. Ама колите на фирмения паркинг 30 - Как?
  • #33
    Тодор ( преди 2 години )
    30 коли пред входа, половината в тревните площи, да му мисли общината. Иначе ЧЕЗ сигурно нямат нищо против още 2 милиона консуматори в София, лапачката ще е минимум по 2.
  • #32
    анонимен ( преди 2 години )
    При цени на бензин-дизела от 4-5 лв и нагоре , Европата просто е принудена да засили прехода към електричество ! Така всъщност се оказва , че най-големият екоджендър в целия свят се казва ... Едно джудже от Кремъл живеещо в бункер !
  • #31
    К. ( преди 2 години )
    Електрификацията без субсидии Е НЕДОНОСЧЕ. Всъщност е най-бързият път към икономическо самоубийство. Да, електрификация, но когато стане конк урентна. Тъй като субсидираната електрификация много напредна, факт, време е да бъде прекратено субсидирането й. Тогава ще стане ясно конк урентна ли е или не. Тогава ще стане ясно кога и какво ще е бъдещето й.
  • #30
    анонимен ( преди 2 години )
    Поразителни са паралелите между Тойота и Русия. И двете са изостанали и имат лошо и опорочено управление, а един куп воденични камъни са им увиснали на врата. При Тойота - Сузуки и Субару. При Русия - Беларус и др. бивши републики. От отчаяние, Русия атакува суверенна държава, Тойота - електрификацията. И двете няма да успеят.
  • #29
    TSLA ( преди 2 години )
    Казала домакинята по ролки и пеньоар: Не се заглеждай по русите мацки, защото са много тъпu...Койота набила пари в бита карта и сега целия свят й е крив. "Тва не може да стане" преводачът на Мъск го превежда като "ние не можем да го направим".
  • #28
    анонимен ( преди 2 години )
    Излагат се доста. До няколко години ДВГ е умрял.
  • #27
    анонимен ( преди 2 години )
    Трябва първо да минем на хибриди.
  • #26
    До 22 ( преди 2 години )
    Когато караш електромобила на къси разстояния, в началото се харчи много енергия с голяма мощност, за да се загрее както батерията така и купето. Всъщност много над 3 киловата и не е само от термопомпата, а се подава ток към статорите, които се загряват и охлаждащата течност пренася топлината където е необходимо.
  • #25
    анонимен ( преди 2 години )
    Пич, мълчи си, като не знаеш. Това за добива на петрол Мъск го каза във връзка с нахлуването на Русия и след като стана ясно, че ще има известен недостиг на петрол.
fallback
Последни