fallback

Mercedes-Benz Vision EQXX измина 1000 км с едно зареждане

В реални условия електромобилът се представи дори по-добре от очакваното

Когато Mercedes-Benz представи концептуалния Vision EQXX, от компанията обявиха, че той е нейното най-ефективно превозно средство, като благодарение на високите технологии, използвани при създаването му, ще може да измине 1000 км с едно зареждане на батериите. А това означава консумация на енергия от 10 кВт/ч на 100 км.

Сега германският производител реши да докаже на света, че EQXX не е само прототип за изложения, а истински електромобил, който може да се използва по обществени пътища. За целта беше организирано пътуване от софтуерния център на компанията в Зинделфинген (Германия) до крайбрежния град Касис (Франция). Маршрутът с дължина 1000 км включва значителни промени в надморската височина, криволичещи пътища с две ленти и няколко километра шофиране по аутобан без ограничения на скоростта.

През цялото време инженерите на Mercedes следяха от разстояние поведението на автомобила, като можеха от разстояние да коригират работата на системите. Самият маршрут на движение не беше затворен, така че електромобилът беше тестван в напълно реални условия – със задръствания и ремонти по пътищата, както и с други проблеми, с които се сблъсква обикновения шофьор.

Mercedes-Benz Vision EQXX потегля на път малко преди изгрев слънце, като преминава през Щутгарт, преди да се качи на магистралата, където поддържа скорост от 140 км/ч. Първото по-сериозно препятствие идва при влизане в Швейцария, тъй като се налага преминаване през тунела „Готард“. Там трафикът е сериозен, а има сериозно изкачване, което пречи на пестенето на енергия.

Следва спускане към Северна Италия, където електромобилът може да използва едно от най-силните си оръжие – системата за регенеративно спиране. При EQXX тя разполага с няколко нива на регенерация, което означава, че шофьорите могат ефективно да карат по равни участъци от магистрала, да използват спестена енергия при преодоляване на малки хълмове и да използват само един педал при движение в града.

За ефективността на електромобила помагат и 117 слънчеви клетки, разположени на покрива. Те влизат в употреба в Италия, като енергията от покрива Vision EQXX захранва 12-волтова батерия на автомобила. На свой ред тя дава енергия на допълнителни функции като информационно-развлекателна система, навигационна система, електрически аксесоари и др. Според Mercedes, соларният покрив може да добави 25 км обхват по време на пътуване от 1000 км, като намали натоварването на батерията на задвижването.

След 12 часа шофиране – включително две 15-минутни спирки за смяна на водача и проверка на налягането в гумите, Mercedes-Benz Vision EQXX стига до Касис. В града, разположен на Лазурния бряг, компютърът показва, че колата има пробег за още 136 км. Което означава, че след пътуване по обществени пътища при ниски температури, проливен дъжд и сериозен трафик на места EQXX е постигнал разход на енергия от 8,7 кВт/ч на 100 км.

fallback
  • #7
    До 7 ( преди 2 години )
    Е разбира се ти само верни неща казваш времето на Плайд на Нюрбургринг където често си стига максималната скорост и не е с керамични спирачки е между Хуракан и Р8 с по 600 коня които са много по-леки и насочени към писта но те са си ролкови кънки нали така по твоята "логика"
  • #6
    BENZIN до 5 ( преди 2 години )
    Ти май действително не можеш да четеш и не си видял, какво съм написал. Относно долния коментар. Те понеже на пасаторите им е много нисък центъра на тежестта и за това няма един дето да е направил нещо смислено на някоя писта, въпреки че са много бързи, но само на драг. За другите ще видим, но за сега специално Тресла е ролкова кънка. Става само за направо.
  • #5
    До 5 ( преди 2 години )
    Ти не разбра ли че дали ще са 500 или 1000 коня или дали е по-нисък центъра на тежестта това е дребна подробност която не влияе на удоволствието от шофиране важното е звук да има и да зарежда за 5 мин това те прави истински мъж :D
  • #4
    BENZIN до 4 ( преди 2 години )
    Не госпожице, не си познала и четеш коментарите ми избирателно. Въпреки, че не мисля да карам скоро пасатор, а това е така защо харесвам шофирането и не съм скопен джендър, нямам нищо против тях, само да не се набиват на сила на хората. Това обаче отмина, защото вече всички разбраха, освен няколко електрофила тук, че скоро няма да бъде електрифицирано всичко. Мерцедес за разлика от Тресла е марка с традиции и това което произвеждат е действително качествено и премиум, за това си заслужава парите
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    1000 km за 12 часа означава средна скорост около 83 км/ч което е доста прилично. Повечето такива тестове с мъчат да прикрият факта че накрая средната скорост е 40-тина км/ч. Дори тестовете на CarWoW уж на магистрала свършват с смешна средна скорост.
  • #2
    Не е зле ( преди 2 години )
    Браво на Мерцедес дано има ефект върху производствените им коли в бъдеще особено на места със скъп ток като Германия, Англия и Калифорния разхода на електромобилите си има значение..
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    разход под 25 kW на сто е невъзможен в реални условия
fallback
Последни