fallback

Mercedes-Benz Vision EQXX измина 1000 км с едно зареждане

В реални условия електромобилът се представи дори по-добре от очакваното

Когато Mercedes-Benz представи концептуалния Vision EQXX, от компанията обявиха, че той е нейното най-ефективно превозно средство, като благодарение на високите технологии, използвани при създаването му, ще може да измине 1000 км с едно зареждане на батериите. А това означава консумация на енергия от 10 кВт/ч на 100 км.

Сега германският производител реши да докаже на света, че EQXX не е само прототип за изложения, а истински електромобил, който може да се използва по обществени пътища. За целта беше организирано пътуване от софтуерния център на компанията в Зинделфинген (Германия) до крайбрежния град Касис (Франция). Маршрутът с дължина 1000 км включва значителни промени в надморската височина, криволичещи пътища с две ленти и няколко километра шофиране по аутобан без ограничения на скоростта.

През цялото време инженерите на Mercedes следяха от разстояние поведението на автомобила, като можеха от разстояние да коригират работата на системите. Самият маршрут на движение не беше затворен, така че електромобилът беше тестван в напълно реални условия – със задръствания и ремонти по пътищата, както и с други проблеми, с които се сблъсква обикновения шофьор.

Mercedes-Benz Vision EQXX потегля на път малко преди изгрев слънце, като преминава през Щутгарт, преди да се качи на магистралата, където поддържа скорост от 140 км/ч. Първото по-сериозно препятствие идва при влизане в Швейцария, тъй като се налага преминаване през тунела „Готард“. Там трафикът е сериозен, а има сериозно изкачване, което пречи на пестенето на енергия.

Следва спускане към Северна Италия, където електромобилът може да използва едно от най-силните си оръжие – системата за регенеративно спиране. При EQXX тя разполага с няколко нива на регенерация, което означава, че шофьорите могат ефективно да карат по равни участъци от магистрала, да използват спестена енергия при преодоляване на малки хълмове и да използват само един педал при движение в града.

За ефективността на електромобила помагат и 117 слънчеви клетки, разположени на покрива. Те влизат в употреба в Италия, като енергията от покрива Vision EQXX захранва 12-волтова батерия на автомобила. На свой ред тя дава енергия на допълнителни функции като информационно-развлекателна система, навигационна система, електрически аксесоари и др. Според Mercedes, соларният покрив може да добави 25 км обхват по време на пътуване от 1000 км, като намали натоварването на батерията на задвижването.

След 12 часа шофиране – включително две 15-минутни спирки за смяна на водача и проверка на налягането в гумите, Mercedes-Benz Vision EQXX стига до Касис. В града, разположен на Лазурния бряг, компютърът показва, че колата има пробег за още 136 км. Което означава, че след пътуване по обществени пътища при ниски температури, проливен дъжд и сериозен трафик на места EQXX е постигнал разход на енергия от 8,7 кВт/ч на 100 км.

fallback
  • #27
    анонимен ( преди 2 години )
    Карането в задръстване не е проблем а дори предимство за Ел колите за разлика от ДВГ. Разхода на Ел колите рязко се вдига при високи скорости заради въздушното съпротивление. Така че няма нужда да ни будалкат че карането в задръстения тунел е едва ли не допълнителен разход. Напротив
  • #26
    TsankOFF ( преди 2 години )
    До #1Как реши, че под 25кВ на 100 км е невъзможно. Имам BMW i3s разхода му е 14.5кВ през лятото и около 16.5 кВ през зимата.
  • #25
    анонимен ( преди 2 години )
    Бих казал че е добър тест, най ми хареса как инженерите от офиса са правили настройки в реално време
  • #24
    Бензинопиецо ( преди 2 години )
    Пак си се надишал с бензинови пари. Многократно ти е обяснявано, че никой не си купува автомобилът за да го кара на писта, а на обществени пътища електромобилите са по-бързи и практични от пистовите автомобили. Иначе казано в реалния живот, защото дори и ти не си стъпвал на писта.
  • #23
    Един ( преди 2 години )
    ***. Статията е за мерцедес а не за тесла и ураган.
  • #22
    BENZIN ( преди 2 години )
    Медузо, явно си абсолютен о. л. иг оф. рен, виж долните коментари и ако не си абсолютно слабоумен ще видиш, кой сравнява Тресла със супер колите и накрая фактите не ви изнасят. Ще ви се да дрънкате, че е много бърз и е най-спортната кола, но като се окаже, че не може да се мери и с коли на половина коне, освен на драг, не ви изнася. Само да светна всички нарко зависими тук, че статията не е за Тресла. Вие не сте почитатели на ел.колите, а сте слабоумни спамаджии, облъчени от Наркомъск.
  • #21
    До 24 ( преди 2 години )
    400 коня били надолу а над 600 килограма и 20 сантиметра височина не се ли броят и пак е сравнимо времето с Р8 и Хуракан със "само" 610 коня за само 200хил евро
  • #20
    BENZIN до долните ( преди 2 години )
    Кухчо, не сравнявам аз Тресла със спортни коли, а вие. Показвам ви обаче, че тя трудно се сравнява с коли, които са по 500 коня надолу, но нямаш достатъчно умствен капаците за да разбереш написаното. Относно недоклатената дебелана, спри се че ставаш все по-смешна. Един факт не представихте, а само мишо църкане. Доказвате с всеки пост, че Тресла се харесва само от нарко зависими, безмозъчни пубери със задни наклонности.
  • #19
    До 21 ( преди 2 години )
    Еми тогава какво пишеш глупости за Плайд сякаш е пистов модел и той е по-близо до шосеен както двуместният Р8 и има сравнимо време с него
  • #18
    Мамина златна ( преди 2 години )
    Момиченце бензиново, тези резултати не са казани от Мъск или Тесла, а са засечени от фотошпиони. Същите онези фото шпиони, които разобличиха Тесла колко коли потроши, за да постигне този резултат. Но въпреки това го постигна и се очакваше да свали под 7 минути с по-мощната Тесла плейд, която така и не влезе в серийно производство. Очакваше се тя да е с новите по-леки и мощни батерии 4680, които започнаха да произвеждат масово миналия месец и хич няма да се учудя, да я пуснат скоро.
fallback
Последни