fallback

Mercedes-Benz Vision EQXX измина 1000 км с едно зареждане

В реални условия електромобилът се представи дори по-добре от очакваното

Когато Mercedes-Benz представи концептуалния Vision EQXX, от компанията обявиха, че той е нейното най-ефективно превозно средство, като благодарение на високите технологии, използвани при създаването му, ще може да измине 1000 км с едно зареждане на батериите. А това означава консумация на енергия от 10 кВт/ч на 100 км.

Сега германският производител реши да докаже на света, че EQXX не е само прототип за изложения, а истински електромобил, който може да се използва по обществени пътища. За целта беше организирано пътуване от софтуерния център на компанията в Зинделфинген (Германия) до крайбрежния град Касис (Франция). Маршрутът с дължина 1000 км включва значителни промени в надморската височина, криволичещи пътища с две ленти и няколко километра шофиране по аутобан без ограничения на скоростта.

През цялото време инженерите на Mercedes следяха от разстояние поведението на автомобила, като можеха от разстояние да коригират работата на системите. Самият маршрут на движение не беше затворен, така че електромобилът беше тестван в напълно реални условия – със задръствания и ремонти по пътищата, както и с други проблеми, с които се сблъсква обикновения шофьор.

Mercedes-Benz Vision EQXX потегля на път малко преди изгрев слънце, като преминава през Щутгарт, преди да се качи на магистралата, където поддържа скорост от 140 км/ч. Първото по-сериозно препятствие идва при влизане в Швейцария, тъй като се налага преминаване през тунела „Готард“. Там трафикът е сериозен, а има сериозно изкачване, което пречи на пестенето на енергия.

Следва спускане към Северна Италия, където електромобилът може да използва едно от най-силните си оръжие – системата за регенеративно спиране. При EQXX тя разполага с няколко нива на регенерация, което означава, че шофьорите могат ефективно да карат по равни участъци от магистрала, да използват спестена енергия при преодоляване на малки хълмове и да използват само един педал при движение в града.

За ефективността на електромобила помагат и 117 слънчеви клетки, разположени на покрива. Те влизат в употреба в Италия, като енергията от покрива Vision EQXX захранва 12-волтова батерия на автомобила. На свой ред тя дава енергия на допълнителни функции като информационно-развлекателна система, навигационна система, електрически аксесоари и др. Според Mercedes, соларният покрив може да добави 25 км обхват по време на пътуване от 1000 км, като намали натоварването на батерията на задвижването.

След 12 часа шофиране – включително две 15-минутни спирки за смяна на водача и проверка на налягането в гумите, Mercedes-Benz Vision EQXX стига до Касис. В града, разположен на Лазурния бряг, компютърът показва, че колата има пробег за още 136 км. Което означава, че след пътуване по обществени пътища при ниски температури, проливен дъжд и сериозен трафик на места EQXX е постигнал разход на енергия от 8,7 кВт/ч на 100 км.

fallback
  • #17
    BENZIN ( преди 2 години )
    От Хуракан 640 до 610 има огромна разлика, от настройки на кутия, окачване, до тегло, а Р8 е с държание на пътя, което е по-близо до шосеен отколкото до пистов автомобил, все пак е Ауди. Тетке те и други американци твърдяха, че колата им вдига повече от 500, но се оказа, че и 400 са и трудни, така че се гледат само официални данни. Всички знаем, как Наркомъск не обича хич да лъже и ***. А относно това за ограничението, всички коли там са серийни, така че както са я пуснали, така се продава.
  • #16
    До 18 ( преди 2 години )
    Не се мъчи из завоите, мъчи се из правите където само максималната скорост спира Плайд а за рекорда на Хуракан с 640 има статии със съмнения защото версията с 610коня я прави за 7.28 мин а R8 с пак толкова за 7.32 като и двете са много по-леки, скъпи и ниски от Плайд направени повече за писта
  • #15
    BENZIN ( преди 2 години )
    Официално време на Тресла Пляд е 7.30.90, Хуракан лп 640 - 6.52. 01. Да намираш разлика, а иначе само някакви 360 коня разлика. Ролковата ви кънка е сравнима с коли, които са по 500 коня, по-долу от нея. БМВ м4 примерно, защото М5 я бие с повече от секунда. Я сега се сетете, кои са жалкарите, защото нямате капацитет да се обосновете, а за всичко си има факти. В сайта на Нюрбургринг има клипчета на рекордите и може да видите, как пасатора се мъчи из завоите, добре че има прави, за разлика от М5.
  • #14
    TSLA ( преди 2 години )
    Оо аз си мислех, че се казва Зинфелдинген...тц тц
  • #13
    До 15 ( преди 2 години )
    Жалкарите си лаят, кервана си върви.
  • #12
    BENZIN ( преди 2 години )
    Резултатите от пистата говорят за цялостното пътно поведение на колата. Защото ви виждаме всяко лято карачите в права линия дето не можете и едно изпреварване да направите по магистралата.
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Като си купиш кола за 250 хил лв само разхода те интересува
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    и като цена
  • #9
    до 8 ( преди 2 години )
    Тоест хвалиш кола, че дава време сравнимо с коли с по 400 коня надолу. Пропускаш коли като М5 и Е63 които са баш в категорията на Плейда и като тип кола и като време.
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Ниския център на тежестта е хубаво нещо, но при електричките проблема не е в разпределението а в общата тежест. Според закона на инерцията, колкото по-тежко е едно тяло толкова по-трудно е да промениш посоката му на движение. Това е и причината да нямат добри времена на писти.
fallback
Последни