Mazda въвежда в моделите си ново семейство големи двигатели с вътрешно горене. Това са 6-цилиндрови редови мотори, които се предлагат както с бензин, така и дизел и представляват пълно противоречие на това, на което залага автомобилната индустрия. А именно – предлагането на по-малки агрегати, които получават електрическа помощ.
Изглежда обаче японците са оставили именно най-доброто за накрая, тъй като 3,0-литровите бензинови и 3,3-литровите дизелови мотори ще бъдат последните двигатели с вътрешно горене. Това беше обявено от шефът на отдела за техническо развитие на европейското подразделение на марката Йоахим Кунц.
„Това ще бъде последното ни поколение двигатели с вътрешно горене, така че започваме подготовка за следващата ни цел, която определено е по-трудна. Ще инвестираме още в новите мотори, за да може те да отговарят на все по-строгите регулации за емисиите. Сигурни сме, че дизеловият ни мотор ще се справи със стандарта Евро-7, който ще влезе в сила по-късно през това десетилетие“, обясни Кунц.
Много други автомобилни производители вече изразиха опасенията си относно това как новият стандарт ще направи автомобилите, задвижвани с ДВГ, по-скъпи, за да може да се компенсират увеличените инженерни разходи, необходими за създаването на по-чисти двигатели. В Mazda обаче са на мнение, че на пазара има място за мотори с 6 цилиндъра, тъй като това дава повече пространство на инженерите за подобрения.
„Наличието на 3,3-литров двигател в гамата ни означава, че искаме да сме сигурни във въртящ момент и мощността. Заради по-строгото законодателство в ЕС новите ДВГ обикновено излизат с по-ниска мощност, като с новия ни дизелов мотор се опитваме да избегнем именно това“, каза още Кунц.
Засега от компанията не разкриват характеристиките на 3,0-литровия бензинов двигател, но вече са ясни тези на 3,3-литров дизел SKYACTIV-D. В стандартния си вариант той произвежда 228 к.с. и 500 Нм, докато версията e-SKYACTIV-D с мека хибридна технология повиша мощността до 251 к.с. и 550 Нм.