Автомобилната история помни много опити за навлизането на евтини модели в света на лукса. През 2011 г. Aston Martin смая света с градския автомобил Cygnet, който всъщност представляваше преработена Toyota IQ. Малко преди това друг британски производител – Rolls-Royce, решиха да предложат Ghost, в чиято основа беше BMW 7-Series. Подобни опити направиха Jaguar през 2001 г. с X-Type, който представляваше Ford Mondeo, както и Mercedes-Benz с първата A-Class през 1997 г.
В случая обаче ще стане дума за нещо по-различно, а именно – за опитите на масови производители, които са се наложили на пазара с продажби на достъпни като цена модели, да предложат премиум-автомобили. В преследването си на популярност и слава тези компании проявяват понякога безразсъдни амбиции, като обикновено нещата завършат зле.
6 премиум-модела на масови производители (ГАЛЕРИЯ):
Марката Peugeot – особено през последните години, трудно може да се нарече бюджетна. С всеки нов модел тя се изкачва към премиум-сегмента – както по отношение на цената, така и като качества на автомобилите. През 1999 г. обаче нещата изглеждаха по-различно, а тогава се появи огромен бизнес-седан с индекс 607, чиято цел беше да промени разпределението на силите в класа на луксозните автомобили.