Автомобилната история помни много опити за навлизането на евтини модели в света на лукса. През 2011 г. Aston Martin смая света с градския автомобил Cygnet, който всъщност представляваше преработена Toyota IQ. Малко преди това друг британски производител – Rolls-Royce, решиха да предложат Ghost, в чиято основа беше BMW 7-Series. Подобни опити направиха Jaguar през 2001 г. с X-Type, който представляваше Ford Mondeo, както и Mercedes-Benz с първата A-Class през 1997 г.
В случая обаче ще стане дума за нещо по-различно, а именно – за опитите на масови производители, които са се наложили на пазара с продажби на достъпни като цена модели, да предложат премиум-автомобили. В преследването си на популярност и слава тези компании проявяват понякога безразсъдни амбиции, като обикновено нещата завършат зле.
6 премиум-модела на масови производители (ГАЛЕРИЯ):
През 2018 г. излезе и K900 – представителен модел, към който са приложении и европейска стандарти. За да може той да се предлага на атрактимна цена, корейците трябваше да се откажат от някои технически елементи като пневматично окачване и турбомотори. За модела се предлагат атмосферни V6 и V8, развиващи от 249 до 413 к.с. Дори и така обаче публиката не оцени седана, който е перфектен пример за баланс между премиум-амбиции и почти „масова" цена.