fallback

Защо търсенето на употребявани автомобили спада?

Никога не е имало толкова високи цени, категорични са експерти

За всеки купувач, който реши да закупи кола през 2022 г., две неща са очевидни: има много малко коли, а тези, които се продават, са с плашещо високи цени. И такава е картинката не само в България, но и в САЩ.

На фона на инфлацията и страха от рецесия, покупката на кола не е за хора със слаби сърца. „Ако влезете в автокъща тези дни, ще видите или празен паркинг, или употребявани коли на умопомрачаващи цени“, казва Тайсън Джомини, вицепрезидент по данни и анализи в JD Power.

Цените на употребяваните автомобили изглежда остават високи, въпреки отчетливия спад в потребителското търсене. Според приложението за закупуване на автомобили CoPilot, което проследява цените на дилърите в цяла Америка, продажбите на автомобили на 10 години са намалели с 27% през март 2022 г. в сравнение с март 2021 г. Средната цена през същото време е скочила с 40%.

В сектора на автомобили на възраст от 1 до 3 години, тоест почти нови, продажбите миналия месец са намалели с 31%, а средната цена е с 37% по-висока. Въпреки това, скорошно проучване на CoPilot показва, че през първите два месеца на 2022 г. цените в тази възрастова група са паднали със само 3%, което даде известна надежда на купувачите.

Но щастието беше краткотрайно - през март, на фона на продължаващите проблеми с производството на нови автомобили и несигурността, свързана със събитията в Украйна, цените отново се покачиха. Настоящата тенденция според cnbc.com е, че потребителите не бързат да купуват употребявана кола. Средното време, прекарано в търсене на едно превозно средство, е скочило с 93% от 89 дни на 171 дни между март миналата година и март 2022 г.

„Цените на употребяваните автомобили обаче не падат, защото дилърите продължават да се сблъскват с ниско предлагане на нови автомобили и техните потенциални купувачи гледат по-сериозно именно на употребяваните автомобили“, казва Пат Райън, основател и главен изпълнителен директор на CoPilot.

Преди пандемията приблизително 76% от автомобилите се продаваха за по-малко от 25 000 долара. Днес автомобилите в този ценови диапазон представляват само 35%. Междувременно продажбите на коли над 40 000 долара представляват 25% от това, което е налично при дилърите, спрямо 5% преди това.

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Намаляха "балъците" които си купуват нови коли, за да може "тарикатите" да си купуват на сметка кола на старо. Просто и ясно!
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Най-важният закон в икономиката е, че цената се определя от търсенето. Ако търсенето е голямо, то цената се вдига и обратно. В случая обаче става дума за съвсем друго нещо. Търсенето е намаляло, а цената се качва. Това говори, че се случва спекула. 100% спекула!!! В момента се надува един пазарен балон. Ако купувате на висока цена вие помагате за надуването му, а ако не купувате помагате да спадне. всеки да си направи извода дали е много удачно в момента да прави сделка на високи цени.
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    За Бога братя не купувайте! Единственото най-успешно средство против спекулата е да не се купува стока с надвишена очевидно цена. Ако хората не бяха оФце и мислеха по точи начин, спекулата щеше да изчезне. Колите не са стоки от първа необходимост и хората може да отложат покупката или да кажат НЕ, докат не се нормализират цените. Така е с повечето стоки. Мислете и не бъдете първосигнални оФце да се втурвате да купувате и да пълните джобовете на спекулантите!
  • #6
    Пешо от Нови хан ( преди 2 години )
    Търсенето на употребявани автомобили спада,защото предлаганите коли са пълни с дефекти и повреди които са непосилно скъпи за поправка а и им искат безбожни цени...
  • #5
    Продължение ( преди 2 години )
    Действително не се достроиха много сгради, защото хората се уплашиха и спряха да купуват, а от там паднаха и цените, които преди бяха балон, също надут от журналистите, защото масово тръбяха по телевизията, че се очаква да се качат цените. Медиите са най-голямата и корумпирана власт в света. От който видят изгода, пускат новина и става страшна паника. Към медиите вече слагам и социалните мрежи, защото чрез спекула и фалшиви новини, те също имат голяма власт над поведението на потребителите
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Всичко е спекула. Ако всички медии примерно в България излязат със статии, че се очаква рязко спадане на цените на колите втора ръка, ще видите какво ще стане след седмица с тези, които са от собственици и застоялите по автокъщите. За тези които тепърва влизат от Европа няма как, защото те си идват скъпи от там. Така стана и с кризата 2008г., всичко в България беше ок с имотите, докато журналистите не казаха да не се купува на зелено, защото няма да се дострои. Като спряха да купуват стана така
  • #3
    IM-дртiйYайтБoй! ( преди 2 години )
    Не може и не бива, някакъв продукт, който реално и видимо струва 20 единици да се продава двойно - тройно по-скъпо по простата причина, че вследствие на намаленото предлагане /малко хора се разделят с автомобилите си, след като не винаги са в състояние да си позволят цените на нова кола, а и тези на употребяваните 2-nd хенд скочиха до НЕБЕСАТА!.../, както и поради повишеното търсене на машини придобиването им вече се превърна в мисия невъзможна за редица нормално състоятелни потребители...
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Цените в момента са безобразни. Не може кола на 12-15 години, на незнайно колко км (250к+ във всеки случай) да струва 18-20-25 хилияди. Да не говорим, че всичко е дизел, а ако случайно намериш бензин, той е на цена като на ролс. Те и затова седят по обявите с години едни и същи коли, без промяна в цената.
  • #1
    Тако ( преди 2 години )
    Така е. Мислех да купувам втора кола, но се отказах. Много им искат.
fallback
Последни