fallback

Защо търсенето на употребявани автомобили спада?

Никога не е имало толкова високи цени, категорични са експерти

За всеки купувач, който реши да закупи кола през 2022 г., две неща са очевидни: има много малко коли, а тези, които се продават, са с плашещо високи цени. И такава е картинката не само в България, но и в САЩ.

На фона на инфлацията и страха от рецесия, покупката на кола не е за хора със слаби сърца. „Ако влезете в автокъща тези дни, ще видите или празен паркинг, или употребявани коли на умопомрачаващи цени“, казва Тайсън Джомини, вицепрезидент по данни и анализи в JD Power.

Цените на употребяваните автомобили изглежда остават високи, въпреки отчетливия спад в потребителското търсене. Според приложението за закупуване на автомобили CoPilot, което проследява цените на дилърите в цяла Америка, продажбите на автомобили на 10 години са намалели с 27% през март 2022 г. в сравнение с март 2021 г. Средната цена през същото време е скочила с 40%.

В сектора на автомобили на възраст от 1 до 3 години, тоест почти нови, продажбите миналия месец са намалели с 31%, а средната цена е с 37% по-висока. Въпреки това, скорошно проучване на CoPilot показва, че през първите два месеца на 2022 г. цените в тази възрастова група са паднали със само 3%, което даде известна надежда на купувачите.

Но щастието беше краткотрайно - през март, на фона на продължаващите проблеми с производството на нови автомобили и несигурността, свързана със събитията в Украйна, цените отново се покачиха. Настоящата тенденция според cnbc.com е, че потребителите не бързат да купуват употребявана кола. Средното време, прекарано в търсене на едно превозно средство, е скочило с 93% от 89 дни на 171 дни между март миналата година и март 2022 г.

„Цените на употребяваните автомобили обаче не падат, защото дилърите продължават да се сблъскват с ниско предлагане на нови автомобили и техните потенциални купувачи гледат по-сериозно именно на употребяваните автомобили“, казва Пат Райън, основател и главен изпълнителен директор на CoPilot.

Преди пандемията приблизително 76% от автомобилите се продаваха за по-малко от 25 000 долара. Днес автомобилите в този ценови диапазон представляват само 35%. Междувременно продажбите на коли над 40 000 долара представляват 25% от това, което е налично при дилърите, спрямо 5% преди това.

fallback
  • #19
    анонимен ( преди 2 години )
    Цените на металите нямат отношение към колите на старо. Не е сериозно да си взел стара кола преди 3 г. примерно за 10 000 лв. да си я експлоатирал и после да и искаш 14 000 лв примерно с оправданието, че металите се били вдигнали. Несериозно е!
  • #18
    До16 ( преди 2 години )
    Ако наистина толкова много те вълнуваше гаранцията от седем години на Kia то защо не си взе Тойота тя има 10 години гаранция. Дори и да нямаше Десет години гаранция ти гарантирам че Toyota Yaris ще изкара тези години без проблеми защото имаме такава и вече 12-та година се кара и не е направила никакъв проблем До този момент. По яриса абсолютно нищо не е ремонтирано и не е правено освен смяна на консумативи. Освен че е здрав и доста икономичен което е бонус към всичко.
  • #17
    До16 ( преди 2 години )
    Така е но не съвсем има и изключения! Вместо Kia Rio защо не си взе Например една Toyota Yaris на старо Тя е със стар двигател доказан много здрав изключително и абсолютно никакъв проблем няма да имаш. Toyota Aygo и също със стар и доказан двигател Honda Jazz и също такава има и още много модели да не ги изброявам но ако търсиш ще си откриеш такива. Така че оправданието ти за новите коли и тези до 10 години че били с нови двигатели и нямало да издържат Дълго е несъстоятелно и е оправдани.
  • #16
    анонимен ( преди 2 години )
    Нормално е да се търси кола втора ръка максимум на 10 години, но тези коли вече са с ново поколение двигатели - с малък ресурс и трудни за ремонт. Ясно е, че ако се купи такава кола за 15 хиляди примерно много скоро може да се очаква да глътне още толкова. Да не говорим колко са компетентни майсторите. Аз миналата година трябваше да си сменям колата и след кратко умуване избрах да си купя нова от магазина. Вярно, че е от най-евтините - Киа Рио, но пък има 7 години гаранция.
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    Хората отложиха покупката на нов автомобил, заради несигурност или просто защото не им го продават. И от там
  • #14
    FenIX до 12 ( преди 2 години )
    Ако знаеш само колко хора са се изпърдeли в новата ти кола преди да седнеш в нея хаха. Като почнеш от тия в завода които я разказват по плаца докато дойде ред за товарене. После тираджията дето я товари на автлвоза, после в дилърството като пристигне също я местят по плацове и накрая в сервиза финално и удрят една шръдня при PDI проверката хаха
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    Не всичко е спекула. Цените на металите се качиха много, кокошарниците на по 25+ години за под 1000 лева автоматично изчезнаха и по този начин долната граница на цените се вдигна. И помага за балона. Балон ще има не до като са скъпи горивата, не до края на войната в Украйна и дори не когато производителите наваксат с поръчките. Балона ще го има, докато Ханс не се усети сигурен и не си вземе по-нов автомобил.
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Между стар дъргел за ~20 бона или чисто нова макар и Дачия бих избрал Дачията от магазина, Най-малкото защото никой друг не ми е пърдял на седалката и вътре мирише на ново. А и почнаха да ги правят по-кадърно от преди.
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Търсенето спада, защото само *** потрошени се внасят тука и това се продава. Горубляне например е станало нещо като морга за дизели
  • #10
    Син ( преди 2 години )
    Кое спаднало? Защото от Русе до Варна почертавам,в посока Варна, изпреварих поне дестина ТИР-а,с коли,подчертавам,втора употреба. Предполагам от Варна, се изнасят за...някой да знае?
fallback
Последни