fallback

20-те най-продавани автомобила в България през 2022

Кризата с чиповете удря най-вече по-достъпните модели. Dacia изпада от Топ 3

Пазарът на нови автомобили в България е пораснал с 11.4% за първите три месеца на годината, показва анализът на Automedia върху данните за регистрациите на МВР. По ред причини обаче акцентът все повече се измества към високия пазарен сегмент и към по-скъпите автомобили. Същите фактори разместват значително и класирането на най-популярните марки - миналогодишният лидер Dacia се смъква на четвърто място, а в челната тройка влиза нов играч.        Toyota вече държи първите две места при най-продаваните модели у нас          Всъщност търсенето продължава да изпреварва предлагането, коментират представители на индустрията пред Automedia.bg. Много от дилърите твърдят, че биха продали и доста по-големи количества, стига да ги имаха. Недостигът на микрочипове обаче продължава да бави доставките и за много от популярните модели в момента чакането е над половин година, а в някои случаи - и над година.     

ТОП 12 ПО МОДЕЛИ
1. Toyota Corolla - 360 2. Toyota C-HR - 331 3. Renault Clio - 315 4. Dacia Sandero - 229 5. Citroen C3 - 196 6. Kia Sportage - 177 7. Kia Ceed - 175 8. Renault Captur - 162 9. Dacia Duster - 154 10. Renault Master - 152 11. Toyota RAV4 - 139 12. Peugeot 208 - 137

От март насам има и видима тенденция производителите да забавят доставките, за да могат да калкулират в цената постоянно поскъпващите заради войната в Украйна суровини. При някои марки актуализациите на ценовата листа са ежеседмични, казаха ни запознати.

При продължаващия недостиг на чипове производителите отдават предимство на най-доходните си модели, а бавят продукцията на по-достъпните. Това води до куриози: примерно при Skoda най-продаваният модел вече не е Octavia, както винаги досега, а големият SUV Kodiaq.

Общо регистрираните нови автомобили за първите три месеца са 7839, при 7037 за същия период на миналата година.            Най-продаваните марки и модели в България (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Тойота и всички останали!
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Докато народа мизерова с наши пари депутатите купуват мерцедес бмв и ауди и то топ модели джипове
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Какви големи коли Пикяпите в Сащ са евтини коли с ниско качество на материалите независимо дали щатски или японски товя с аколи за фермери
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    До 1: Има обяснение - японски шовинизъм. Японските марки се стараят да използват максимално японски поддоставчици, което има две страни. Едната е, че доставките са им гарантирани, защото всичко там е малко като шуробаджанащина. Другата, обаче е, че вечно са изостанали, тъй като японските поддоставчици са като японските телевизори - технически изостанали и забравени.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Куча радост. Топ 10 само бараки. Само Rav4 става за нещо. И в целия ЕС е така. Не само в БГ. Европееца е беден. А в САЩ я вижте какво се купува най много - големи пикапи, големи джипове и мощни седани. Американеца е богат. Купува големи, стабилни мощни коли. А европееца затяга колана.
  • #1
    Как стана това ( преди 2 години )
    Интересно как Тойота се справя толкова добре с тези чипове от големите заедно с БМВ мисля са най-малко засегнати като продажби
fallback
Последни