Пазарът на нови автомобили в България е пораснал с 11.4% за първите три месеца на годината, показва анализът на Automedia върху данните за регистрациите на МВР. По ред причини обаче акцентът все повече се измества към високия пазарен сегмент и към по-скъпите автомобили. Същите фактори разместват значително и класирането на най-популярните марки - миналогодишният лидер Dacia се смъква на четвърто място, а в челната тройка влиза нов играч.
1. Toyota Corolla - 360 2. Toyota C-HR - 331 3. Renault Clio - 315 4. Dacia Sandero - 229 5. Citroen C3 - 196 6. Kia Sportage - 177 7. Kia Ceed - 175 8. Renault Captur - 162 9. Dacia Duster - 154 10. Renault Master - 152 11. Toyota RAV4 - 139 12. Peugeot 208 - 137 |
От март насам има и видима тенденция производителите да забавят доставките, за да могат да калкулират в цената постоянно поскъпващите заради войната в Украйна суровини. При някои марки актуализациите на ценовата листа са ежеседмични, казаха ни запознати.
При продължаващия недостиг на чипове производителите отдават предимство на най-доходните си модели, а бавят продукцията на по-достъпните. Това води до куриози: примерно при Skoda най-продаваният модел вече не е Octavia, както винаги досега, а големият SUV Kodiaq.
Общо регистрираните нови автомобили за първите три месеца са 7839, при 7037 за същия период на миналата година. Най-продаваните марки и модели в България (ГАЛЕРИЯ):