fallback

20-те най-продавани автомобила в България през 2022

Кризата с чиповете удря най-вече по-достъпните модели. Dacia изпада от Топ 3

Пазарът на нови автомобили в България е пораснал с 11.4% за първите три месеца на годината, показва анализът на Automedia върху данните за регистрациите на МВР. По ред причини обаче акцентът все повече се измества към високия пазарен сегмент и към по-скъпите автомобили. Същите фактори разместват значително и класирането на най-популярните марки - миналогодишният лидер Dacia се смъква на четвърто място, а в челната тройка влиза нов играч.        Toyota вече държи първите две места при най-продаваните модели у нас          Всъщност търсенето продължава да изпреварва предлагането, коментират представители на индустрията пред Automedia.bg. Много от дилърите твърдят, че биха продали и доста по-големи количества, стига да ги имаха. Недостигът на микрочипове обаче продължава да бави доставките и за много от популярните модели в момента чакането е над половин година, а в някои случаи - и над година.     

ТОП 12 ПО МОДЕЛИ
1. Toyota Corolla - 360 2. Toyota C-HR - 331 3. Renault Clio - 315 4. Dacia Sandero - 229 5. Citroen C3 - 196 6. Kia Sportage - 177 7. Kia Ceed - 175 8. Renault Captur - 162 9. Dacia Duster - 154 10. Renault Master - 152 11. Toyota RAV4 - 139 12. Peugeot 208 - 137

От март насам има и видима тенденция производителите да забавят доставките, за да могат да калкулират в цената постоянно поскъпващите заради войната в Украйна суровини. При някои марки актуализациите на ценовата листа са ежеседмични, казаха ни запознати.

При продължаващия недостиг на чипове производителите отдават предимство на най-доходните си модели, а бавят продукцията на по-достъпните. Това води до куриози: примерно при Skoda най-продаваният модел вече не е Octavia, както винаги досега, а големият SUV Kodiaq.

Общо регистрираните нови автомобили за първите три месеца са 7839, при 7037 за същия период на миналата година.            Най-продаваните марки и модели в България (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #16
    анонимен ( преди 2 години )
    до 10: Прав си за всичко, само че защо обиждаш така злобно ИТ-тата? Те Тойотки не карат, да не са глупави? Това недоразумение е кола за кифли на бедни псевдомутрички, които не могат да вземат немско, и за недонатаковани банкови служителки, които си взимат кола на изплащане.
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    Браво на KIA!
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    Докторе, ти наистина си за лекар. Пишеш си сам, сам си отговаряш. Не е добре работата с теб. На шизофрения ми прилича диагнозата ти, но може и други придружаващи психични заболявания да имаш... Това, че не харесваш Тойота не означава, че под всяка статия за марката трябва да пишеш от различни имена да спамиш и да си говориш сам. Стилът ти е все един и същ и винаги се познава защото няма по-*** от теб в този форум. Толкова си елементарен и прозрачен, че няма на къде.
  • #13
    Докторът ( преди 2 години )
    Сериозно ли този полу автомобил харчи 9 на 100? )) Ужас. Моята стара Ауди А8 V6 3.0 TDI харчи 7-8 на магистралата с 150.
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    За следващото тримесечие водач ще е Рено! Само във Варна са продадени над 150 баничарки.
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Fiat 500 3 продадени? А имат толкова масивна реклама
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Съгласен с Доктора, и аз тествах на колега C-HR - а. Ужасен, градско пак се развозваш но извън града адски шумен, едвам изпреварваш, и накрая разход 8-9 на сто. Колегата вика абе ти си луд с колко кара, че викам нормално 140-150 на магистралата, а-у то тва много било изпържил съм му колата, той карал със 100 и харчела 5. Сандък, и накрая се схванеш. Взех Q5-ца на 2г, за същите пари, топ кола, шумоизолирано, возия, комфорт. Върви екстра и на магистралата разход 8. Тая тойота е за заблудени ИТ-та
  • #9
    Докторът ( преди 2 години )
    Тествах я тази Toyota c-hr..... Значи, това е пълна гробница.Вътре е тясно. Това нещо изобщо не върви и има ужасен вариатор. 0 до 100 за 11 секунди. Пълна гробницата е това, а не кола.Накрая поръчах шкода. Чака се 8 месеца за шкода.
  • #8
    Докторът ( преди 2 години )
    Пълно гробници. )) Само гробници и работни коли. Просто това е най-евтиното на пазара. Хората купуват заради цената.
  • #7
    Муахаха ( преди 2 години )
    А като броиш феновете на тесла под статиите, трябва да е най-продавата марка! Щобе *** не си дадете спестяванията за тесла?!?!
fallback
Последни