В историята на сервизните акции има наистина куриозни случаи: примерно когато Renault отзова няколкостотин автомобила, за да задраска нещо в книжката с упътването; или когато BMW обяви акция за модел на... Toyota; или пък когато популярен електромобил бе изтеглен, защото в краш тестовете се оказа рисков за пътници от женски пол с ръст под 152 см. Но сегашната акция, обявена от Bugatti, смело може да претендира, че е по-комична и от тях.

На пръв поглед в съобщението няма нищо необичайно: производителят на хиперавтомобили обявява задължителна сервизна акция за колите, произведени на 16 ноември 2017 година. Всъщност на тази дата компанията е произвела една-единствена кола - от модела Chiron. А сервизната операция на практика се отнася... до затягането на една-единствена гайка по предното окачване. По информация на компанията тази гайка не е била затегната с нужната сила при производството и сега се налага това да се коригира. Писмото е изпратено до собственика на 4 април 2022 година.

Най-любопитните въпроси в случая са два: откъде компанията знае, че определена гайка не е била достатъчно затегната, и защо се сеща да оправи проблема едва сега. И на двата няма отговор от официалното съобщение. Но експерти твърдят, че при производството на хиперавтомобили е обичайна практика производителят да съхранява документация за абсолютно всеки възел в автомобила. Honda води пълен опис на всички болтове, гайки и други връзки в своя NSX, включително и данни за вложената сила при затягането им. Вероятно същата практика е налице и в Bugatti, за да може при евентуален проблем той да се проследи до конкретния детайл.
12-те най-куриозни сервизни акции в историята (ГАЛЕРИЯ):
В наши дни сервизните акции за съвсем нови модели са нещо обичайно. Но не и тази, при която 13 014 бройки от Toyota Supra бяха призовани в сервизите... от BMW Group. Германският гигант отзовава Supra и около 33 000 бройки от своя модел Z4 заради проблем със софтуера за управление на двигателя, който при определени условия може да доведе до загуба на спирачното усилване при старт.
Разбира се, куриозът си има съвсем логично обяснение: Новата Supra e плод на дългогодишното партньорство между двете компании и се прави изцяло от компоненти на BMW и негови поддоставици в австрийския завод на Magna Steyr, където се произвежда и Z4.


4