Kia EV6 наскоро се поздрави с титлата "Автомобил на годината" в Европа. Напълно логично, тъй като корейският електрически кросоувър грабна окото както на специалистите, така и на ентусиастите, благодарение на прекрасния си дизайн и върховите технологии по задвижването и на борда.
И докато електромобилът изглежда доста интригуващо когато е на място, то не по-малко вълнуващ е и за шофиране, благодарение на спортните си характеристики и 4х4 задвижването, комбинирани с комфорт и релакс в салона. Но само едно нещо липсваше до момента, за да се завърши цялостната картинка - да бъде представен най-мощният модел на корейската марка.
Това вече е поправено, след като от Kia лансираха EV6 GT. За тази най-мощна версия на кросоувъра се знаеше отдавна, като се очакваше тя да е с по-добро ускорение от доста спортни коли с конвенционални двигатели, като главният дизайнер на марката заяви, че новият модел ще носи гените на Stinger, но с още по-добри показатели.
Но нека говорим в цифри. Максималната мощност на Kia EV6 GT е 585 конски сили, а въртящият момент е 740 Нм. Това позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за едва 3,5 секунди, а максималната скорост е 260 км/ч. За обуздаване на цялата динамика помагат електронен диференциал с ограничено приплъзване и подобрена спирачна система с 388-милиметрови предни дискове и 360 мм задни. Инженерите също така са калибрирали специфично педала на спирачките, за да го направят по-директен.
Технологичната еволюция продължава, със специален задвижващ режим, наречен GT. Логично, при него настройките на електромоторите, спирачките, кормилното управление, окачването, диференциала и контрола на стабилността са с доста по-спортно калибриране. Ако пък решите да се насладите на контролирано презавиване, EV6 GT разполага дори и с дрифт режим, с възможност за изключване на ESC системата.
От стилистична гледна точка, най-спортният EV6 не се отличава особено много от конвенционалните версии. Най-видимите разлики са променената предна броня, 21-инчовите колела и яркожълтите спирачни апарати. В салона, също откриваме жълти акценти - по таблото вратите и шевовете на спортните седалки. Най-специфичен е бутонът за режима GT, който се намира на волана.
Що се отнася до блокът акумулатори, той е аналогичен с тези на конвенционалните версии на Kia EV6 и има капацитет от 77,4 kWh. Пробегът с едно зареждане е до 423 км, а батерията може да бъде заредена на бърза станция с мощност до 250 kW. Ултрабързото зареждане позволява "пълнене" на батерията от 10 до 80% за 18 минути.
Повече снимки на KIA EV6 GT вижте в галерията: