fallback

Toyota разкри напълно електрическия си SUV за Европа

Цените на bZ4X стартират от 59 900 евро, продажбите започват през лятото

Компанията Toyota разкри основните технически характеристики на европейската версия на новия си електрически кросоувър bZ4X, който е съпоставим като габарити с модела RAV4. Продажбите на автомобили, чиито цени започват от 59 900 евро, стартират през лятото.

Базовата версия на Toyota bZ4X е оборудвана с един електромотор, развиващ 204 к.с. и 265 Нм, което позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 8,4 секунди. Предвидена е и версия с два агрегата, развиващи сумарно 218 к.с. и 336 Нм. Тя е със задвижване на четирите колела, като вдига 100 км/ч от място за 7,7 секунди.

В първия случай комплектът батерии с капацитет 74,1 кВт/ч позволява пробег с едно зареждане до 516 км. Версията с два мотора и задвижване на четирите кола заради по-голямото тегло изминава 476 км. С помощта на система за бързо зареждане батерията се пълно от 0 до 80% за 30 минути.

Водачът и спътниците му имат достъп до информационно-развлекателен комплекс с голям сензорен дисплей и възможност за автоматично обновяване и добавяне на допълнителни функции от разстояние.

Моделът bZ4X е първият електрически кросоувър в историята на Toyota. През следващите 3 години японците имат намерение съществено да разширят гамата си от електромобили bZ, в която трябва да влязат поне седем различни модела.

Още снимки на електрическия SUV на Toyota  - вижте в галерията:

Снимки: Toyota

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Много ми е интересно как ще изглежда след време пазарът за коли втора употреба ако повечето коли са електрически? Дали ще може както сега човек да си купи технически изправна кола за 5-10 хил. лева и да я кара години наред със същите технически параметри каквито е имала като нова? Според мен нещата много ще се влошат и колите няма да са достъпни както сега. Цената на тока ще продължи да расте и тепърва ще има криза за батерии. Поради липса на ресурси и заради рециклирането.
  • #11
    Не ми пука. ( преди 2 години )
    Още дълги години ще си караме на нафта! Нека честно да си кажем истината и производителите да си признаят че с тези калпави "модерни" технологии до никъде няма да стигнем. Това не е прогрес а регрес. Тези електрически коли хем са безбожно скъпи за придобиване, хем параметрите им са много зле. Ок, ускоряват по бързо и са тихи. Но кой нормален човек го интересува това? За мен по важно е удобството да зареждам 700-1000 км пробег за 5 минути. А не да вися като *** с часове по зарядни станции.
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Доста по зле от лидерите в технологиите и в цените, но иначе им желая успех.
  • #9
    Азис ( преди 2 години )
    Поръчах си вече Model Y. За малко да ме хване яд.
  • #8
    До 10 ( преди 2 години )
    Да вероятно гаранцията на батерията е голяма част от цената и ще е популярен вариант за тези които карат най-много
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Е колко да струва, като RAV4 PLUG-IN HYBRID започва от 47.490,00 ? и се продава много добре в Германия. И не забравяйте, че RAV4 в базовото си оборудване е изключително добре оборудван автомобил с такива екстри, които другите не предлагат, а предлагат само в най-високите нива. Тойота дава 10 г. пълна гаранция на всичко по колата и батерията също, което е най-добрата гаранция въобще. Освен всичкото сега цените много скочиха дори и на Теслите заради кризата и липсата на суровини и петрол.
  • #6
    До 8 ( преди 2 години )
    И като са японци сигурно взимат тройни заплати на немските *** и простотиите
  • #5
    Фф ( преди 2 години )
    Тия избиха рибата.По скъпо от модел У ....и му отстъпва по....всичко.Абсолютно непродаваемо, почти няма заявки тук в Германия...за модел У се чака до Коледа
  • #4
    Добре е но.. ( преди 2 години )
    Много по-скъпо от Ауди Кю4 и Ионик 5. С 200 коня и предно струва колкото Модел У с 350 коня и два мотора явно не са предвидили да го произвеждат много..
  • #3
    Поправка ( преди 2 години )
    Във форум
fallback
Последни