fallback

Toyota разкри напълно електрическия си SUV за Европа

Цените на bZ4X стартират от 59 900 евро, продажбите започват през лятото

Компанията Toyota разкри основните технически характеристики на европейската версия на новия си електрически кросоувър bZ4X, който е съпоставим като габарити с модела RAV4. Продажбите на автомобили, чиито цени започват от 59 900 евро, стартират през лятото.

Базовата версия на Toyota bZ4X е оборудвана с един електромотор, развиващ 204 к.с. и 265 Нм, което позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 8,4 секунди. Предвидена е и версия с два агрегата, развиващи сумарно 218 к.с. и 336 Нм. Тя е със задвижване на четирите колела, като вдига 100 км/ч от място за 7,7 секунди.

В първия случай комплектът батерии с капацитет 74,1 кВт/ч позволява пробег с едно зареждане до 516 км. Версията с два мотора и задвижване на четирите кола заради по-голямото тегло изминава 476 км. С помощта на система за бързо зареждане батерията се пълно от 0 до 80% за 30 минути.

Водачът и спътниците му имат достъп до информационно-развлекателен комплекс с голям сензорен дисплей и възможност за автоматично обновяване и добавяне на допълнителни функции от разстояние.

Моделът bZ4X е първият електрически кросоувър в историята на Toyota. През следващите 3 години японците имат намерение съществено да разширят гамата си от електромобили bZ, в която трябва да влязат поне седем различни модела.

Още снимки на електрическия SUV на Toyota  - вижте в галерията:

Снимки: Toyota

fallback
  • #22
    Абе шваба ( преди 2 години )
    А знаеш ли как става това намаляване на емисиите с хибридите? Тези изчисления се правят на база разход 1л/100км, колкото твърдят, че им горят хибридите.Ама няма такъв разход в реалността, а всичко е на хартия и е въпрос на време, след дизелгейт най-накрая да излезе наяве и хибридгейт и да заклеймят и забранят тази измама. Неслучайно продажбите на хибриди падат, за сметка на чистите електромобили.
  • #21
    анонимен ( преди 2 години )
    Междувременно в Германия цената на базовия Модел 3 се вдигна с 8хил евро и без опции е с доставка за след 13 месеца като поскъпването е толкова рязко защото до сега държаха цената на прага нужен за малко по-голяма субсидия но явно са я прежалили с такова търсене..
  • #20
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    И шаранчо, Тойота дълги години сами си произвеждат батериите чрез няколко дъщерни фирми - Primearth EV Energy, Prime Planet Energy & Solutions. За разлика от любимите ти въздухари Тесла, които още не го могат собственото производство, въпреки че са наели сума инженери от Панасоник да им пишат патентите и разработват технологиите.
  • #19
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    А фалшивите новини са специалитет на Тесляците - тия блянове за 20 милиона автомобила годишно пораждат само насмешка. А Fools Self Driving-а пък не е просто фейк новина, той е направо фейк услуга на съвсем реална цена. Но така е, докато има шарани, ще има и тарикати като Илонката..
  • #18
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Хех, абе шаран 18, Тойота отдавна са задминали всички останали по редуциране на СО2 емисиите - всеки от над 20-те им милиона продадени хибрида има с 30% по-нисък СО2 отпечатък от конвенционален автомобил. Смешниците от Тесла с 2-та милиона електромобила с 60% СО2 намаление всеки са очевидно далеч назад и имат още мноого да наваксват.
  • #17
    Муахаха ( преди 2 години )
    Хайде разбирачите пак избухнаха! Я отворете сайта на Тойота и вижте колко модела предлагат!!! За чий *** им е единствената си електричка да я пуснат евтино, като пазара още търси бензинки и хибриди в голямата си част!!! Много хора ще си я купят на тая цена, много хора ще продължат да си купуват хибридите още 3-4 години!Все пак не забравяйте, че сте представители на нация, чийто най-голямо изобретение е чушкопека!А се мислите за по-умни от японците!А слезте на земята!!!
  • #16
    Абе шваба ( преди 2 години )
    Toyota до преди няколко месеца обвиняваше същите тези производители на батерии и материали за тях за най-големият бич срещу екологията и чрез платени фалшиви новини и изследвания обучаваше последователите си и случайните читатели, че най-големия грях който може да извърши човек е да си купи електромобил. Нали само допреди няколко месеца и ти пееше в този хор?Как мислиш, че обяснят на феновете си че са лъгали преди? Как ще ги посрещнат доставчиците на материали и батерии?
  • #15
    Абе шваба ( преди 2 години )
    Как точно ще задминат останалите, като Тесла още преди няколко години подписа дългосрочни договори с компании, които разработват мини за материали за батерии и са договорили растящи количества до 2030 година за производство с капацитет 20 милиона електромобила годишно?Подписаха и с всички производители на батерии в световен мащаб да им изкупуват батериите. За останалите автомобилни производители останаха по-неатрактивните находища за материали и производители на батерии, а за Toyota нищо ...
  • #14
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Апропо, цената в Германия започва от 47490 евро.
  • #13
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Японците най-добре разбират силовата електроника - все пак имат Шинкансен от повече от 60 години. Още от първия опит Тойота задминаха Фолксваген, Тесла и Хюндай/Киа по ефективност. За надеждност или издържливост пък да не говорим..
fallback
Последни