IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota превърна Corolla в конкурент на VW Golf R

Хечбекът GR получи 300 коня и задвижване на четирите колела

Слуховете, че подразделението Gazoo Racing на Toyota ще пусне спортен автомобил, с който да конкурира модели като VW Golf R, вървят повече от 2 години. През миналата есен японският производител стартира рекламна кампания за модела, който най-после беше представен официално.


Toyota GR Corolla


И така - представяме ви първата по рода си Toyota GR Corolla. Както се очакваше, хот-хечът със задвижване на всички колела, предназначен основно за американския пазар, технически се оказа подобен на модела GR Yaris, продаван в Япония и Европа. Подобно на "свирепия" Yaris, спортната Corolla е проектирана с идеята за рали-състезанията и е произведена в същия завод в Мотомачи, като двата модела споделят много части.

Агрегатът - 1,6-литров G16E-GTS, който и досега беше считан за най-мощният турбомотор в света, вече развива 300 к.с. (при GR Yaris те са 272). Максималната мощност се достига при 6500 об/мин. Ограничението на въртящия момент е 370 Нм, колкото и при японската версия на GR Yaris (при европейската е с 10 Нм по-малко), като се предлага в диапазона от 3000 до 5500 об/мин.


Toyota GR Corolla


Инженерите на Toyota са взели от Yaris още 6-степенната механична скоростна кутия и системата за задвижване на всички колела GR-Four с три режима на разпределение на сцеплението - 60:40 за ежедневно шофиране, 30:70 за удоволствие от шофирането по криволичещи пътища и 50:50 за бързо шофиране . Механични самоблокиращи се диференциали на двете оси ще се предлагат по избор. Динамичните характеристики на Toyota GR Corolla все още не са разкрити.

Подобно на същия GR Yaris, новата GR Corolla има по-твърда каросерия от "гражданския модел", като броят на заваръчните точки и лепилните съединения е значително увеличен. Хот-хечът получи получава окачване McPherson отпред и двойни лостове отзад, като то е комбинирано със задвижване на четирите колела и съответно осигурява максимална маневреност и стабилност. Част от детайлите са от алуминий, като така се постига намаляване на теглото.


Toyota GR Corolla


Визуално Toyota GR Yaris се откроява с оригинални брони, увеличени калници (предните са с вентилация), спойлер на покрива, тройна изпускателна система, 18-инчови алуминиеви джанти с широки гуми Michelin Pilot Sport 4 235/40 R18.

Стандартната версия на модела, наречена Core, ще влезе в продажба по-късно тази година. Toyota ще пусне и ограничено издание GR Corolla Circuit Edition, която ще се появи на пазара през 2023 г. Тя ще получи вентилиран преден капак, покрив от въглеродни влакна, по-голям заден спойлер в контрастен цвят, червени спирачни апарати, както и велурени спортни седалки вместо плат.


Още снимки на новия хот-хеч на Toyota - вижте в галерията:


В базовото оборудване в този случай ще бъдат включени блокажи на диференциала и първокласна акустична система, които при версията Core ще се предлагат като допълнителни опции.

Снимки: Toyota

0 от 500
  • #7
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Боб ( преди 2 години )
    Какъв конглокент, Тойота е класа над чупливия Голф
  • #6
    1 rate up comment 3 rate down comment
    propov ( преди 2 години )
    При 200 коня на литър , тва нещо е бомба със закъснител. Който си мисли че с пръдня се прави боя - да купува. Тоя мотор и 100 хил. км няма да изкарва. Сега ще кажете Че кой ще я кара толкова дълго. Ами въпроса е кой и за колко ще иска да я купи от теб като наближи тия км. след няколко години. Защото Бегачки и Резачки се купуват от Фенове, а феновете четат и питат преди да купят втора ръка. Типична японска еднодневка от старата школа. Малък + пъргав + мощен + лек + икономичен = много чуплив.
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Калин ( преди 2 години )
    Към #5 На 48г съм.Карал съм и съм притежавал какви ли не модели коли.БМВта,Мерцедеси,Аудита.... Купих Аурис хибрид,преди 3 години и съм сменяли ,масло,филтри и гуми. Смяна на масло с филтри в Тойота 160лв. Освен евтина поддръжка и здрава кола,та не пиши глупости. VW GOLF до 3та бяха здрави,защото съм имал такъв. Купих 4ка и стой и гледай.Предполагам,че 5ца,6ца... са още по зле.
  • #4
    1 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    3 ауспуха, това за всеки цилиндър по един. Колко и к.с. да я направят си остава корола, най-продаваната в света и нищо повече. Трябва да си опериран от естетика и емоция за да я караш тази кола. Както се казва по нашите балкански ширини - За тез пари бих с купил кола".
  • #3
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Американците трябваше да изчакат, но получиха по-яката кола. Все пак ще има място за 4 чевека и багаж, а динамиката ще е същата като на Ярис.
  • #2
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Себастиан Ожие ( преди 2 години )
    Най-накрая да пуснат Корола с динамика, различна от тази на напушен хипопотам... Евала!
  • #1
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Владо ( преди 2 години )
    Бих го покарал това зверче!