fallback

Началото на края - Audi спря продажби на дизели

Нидерландия е първият пазар, на който ограничението вече е факт

Компанията, която даде на света концептуалния R8 V12 TDI и torquetastic Q7 V12 TDI - Audi, обяви, че ще прекрати продажбите на нови автомобили с дизелови двигатели в Нидерландия. Причината е намаляващо търсене на модели с такова гориво, като ограничението влиза в сила от 1 април.

След тази дата моделите на Audi с двигател с вътрешно горене в Нидерландия ще се предлагат само с бензинови двигатели, част от които работят с електромотор като plug-in хибридни агрегати. Моделите с обозначения TFSI и TFSIe ще се продават с увеличаваща се гама от електрически превозни средства.

Въпреки че дизеловите Audi вече няма да се предлагат в Нидерландия и инженерите са се отказали от разработването на задвижващи агрегати, работещи с изкопаеми горива, компанията от Инголщад ще пусне на пазара едно цяло поколение нови конвенционални двигатели. Това ще стане през 2023 г., като всички мотори ще бъдат електрифицирани с различните хибридни системи.

Германският производител предприема предпазни мерки, за да направи своите двигатели с вътрешно горене по-ефективни. Така Audi ще избегне плащането на такси при превишаване на стандартните за вредни емисии след въвеждането на стандарта Евро-7.

Последният нов автомобил на марката с конвенционален двигател ще се появи през 2025 г. Той ще се произвежда до 2033 г., когато Audi ще прекрати продажбите на модели с ДВГ. Възможно е обаче да бъде направено изключение за Китай, тъй като това е огромен пазар и германците не смятат да се откажат от него.

Очакванията са, че съвсем скоро дизеловите мотори на марката ще бъдат последвания и от някои бензинови. Атмосферният 5,2-литров V10, поставян на R8 да има следващо поколение. Същото се отнася и за легендарния 2,5-литров редови турбодвигател с 5 цилиндъра, поставян на RS3, RS Q3 и TT RS.

Снимка: Audi

fallback
  • #15
    Димитров ( преди 2 години )
    То пък бензиновите са им пълен кошмар .Горят масло повече от двутактов двигател ,а надежноста тргедия.
  • #14
    Ицака ( преди 2 години )
    Проблемът не е толкова в дизелите, а в афтърмаркет тунинга, при който се махат филтри за сажди (твърди частици) и се надуват турбокомпресорите на по-високо налягане+повече гориво. Резултатът е безумно количество сажди при всяко подаване на газ и адската смрад. Вагаджиите са най-големите джигити в това отношение с вездесъщия 1.9 TDI.
  • #13
    До Сахар ( преди 2 години )
    Има ли 130кс този двигател?
  • #12
    Bob ( преди 2 години )
    Освен да бълват смрад за друго не стават и без друго
  • #11
    Powpow ( преди 2 години )
    Добра шега за 1 април.
  • #10
    Буци ( преди 2 години )
    Га Ви спорат токо, ке видим откъдя ке зареждате тамагочитата.
  • #9
    Японеца ( преди 2 години )
    Добре ще е, да се премахнат тея дизелови таралясници! Смрад и сажди!
  • #8
    Сахар ( преди 2 години )
    От около година карам бензин с турбина.Разходът е сходен с този на дизела - 8-9 в града и 6-7 на извънградско. Може да харчи малко повече от дизела, но пък има доста други предимства.
  • #7
    Щирлиц ( преди 2 години )
    Ауди е на път да се сбогува с потребителите.
  • #6
    пепи ( преди 2 години )
    Те и Нокиа така - спираме един кво си . Ама пазара търси бензин и дизел .
fallback
Последни