Компанията Rolls-Royce пристъпи към активни изпитания на новия си модел Spectre, който ще стане първият сериен електромобил в историята на марката. Тестовете се провеждат в град Ареплуг (Швеция), който е само на 50 км от Полярния кръг.
Изпитанията преминават при екстремни ниски температури, вариращи от минус 25 до минус 40 градуса по Целзий. По време на тестовете специалистите проверяват работата на силовите агрегати, на блока за управление на шасито, както и на останалата електроника.
От Rolls-Royce посочват, че Spectre го очакват най-сложния комплекс от изпитания в цялата история на производителя. Преди началото на серийното производство прототипите на модела трябва да навъртят не по-малко от 2,5 млн км. Това е еквивалент на около 400 години експлоатация, защото средностатистическият собственик на Rolls-Royce изминава средно по 6250 км на година.
Spectre ще стане и най-сложният технически модел в историята на британската марка. Броят на различните спомагателни функции в електрониката на борда ще бъде 10 пъти повече в сравнение с всеки друг модел.
Освен това, Spectre ще бъде и автомобилът на марката с най-добро аеродинамично съпротивление. Коефициентът на челно съпротивление (cx) ще бъде 0,26, което ще увеличи пробега. За намаляване на съпротивлението британците дори промениха дизайна на фигурката Spirit of Ecstasy, която от 1911 г. се поставя на капака на автомобилите на Rolls-Royce.
Очаква се, че Rolls-Royce Spectre ще получи силовия агрегат на бъдещия седан BMW i7 с три електромотора със съвкупна мощност 740 к.с. Батерията с капацитет 120 кВт/ч би трябвало да осигуря пробег от 700 км. Премиерата на модела ще се състои в в края на тази или началото на следващата година.
Снимки и видео: Rolls-Royce