fallback

Кой е най-добрият четирицилиндров двигател, правен някога?

Повече от половината коли, продадени през 2020 г., са именно с такива мотори

Няма съмнение, че броят на цилиндрите е основен определящ фактор за двигателя с вътрешно горене. В продължение на десетилетия V12, V10 и V8 са водещи в по-голямата част от суперавтомобилите и спортните коли. И все пак, четирицилиндровият мотор е превозил най-голяма част водачи през същия период от време.

Според една статистика на JD Power четирицилиндровият двигател се намира под капака на повече от половината автомобили, продадени през 2020 година. Някои от марките и моделите на тези превозни средства могат също да ви изненадат. Chevrolet Silverado, Ford Mustang, Porsche 718 Boxster и дори Mercedes S-Klasse също използват агрегати само с четири бутала.

Без съмнение, тези по-нови двигатели са едни от най-технологичните четирицилиндрови мотори в историята. Благодарение на турбокомпресора, механичният нагнетател и директното впръскване, а понякога и на трите , тези мотори често произвеждат повече мощност от атмосферен V6. Ford Focus RS например, разполага с невероятните 350 к.с. (260 kW) със своя мощен 2.3-литров EcoBoost. За съжаление този двигател вече не се произвежда.

В същото време не само по-новите автомобили имат забележителни четирицилиндрови агрегати. Някои от най-възхваляваните стари автомобили също ги използват с голям успех. Може веднага да се сетите за автомобили като Nissan 240SX и неговото семейство, които използваха прословутия мощен и здрав мотор с индекс SR20DET.

Mitsubishi Eclipse GSX и Lancer EVO също използват вариации на здравия и богат на въртящ момент 4G63 мотор, който е с мощност от над 350 к.с. в окончателния си вид. Honda S2000 също заслужава специално споменаване за използването на двигател, който може да се развърта до 9000 оборота в минута.

Бихме могли да се върнем и по-назад. Оригиналният Ford Model T първоначално се доставя с четирицилиндров двигател с мощност 20 к.с. (14,9 kW). Ако говорим за двигатели, които са наистина революционни или са имали голямо влияние върху пазара, трябва да споменем именно този.

А вие какво мислите? Кой според вас е най-добрия четирицилиндров двигател? Един от споменатите тук или пък някой съвсем друг? Можете да споделите мнението си в коментарите по-долу!

fallback
  • #27
    carpe_diem ( преди 2 години )
    B234 на СААБ?
  • #26
    Оопаа ( преди 2 години )
    До Петко, когато руския таралясник, лошо копие на Фиат искара 670 000 ела ми се обади, това кога го сънува, преко сили и със зор я искара 150 - 200 000 и е за основен ремонт-гаранция!!!
  • #25
    Петко ( преди 2 години )
    33 г двигател бензин ВАЗ 2107 1/5 мотор 670000 км нищо не е ремонтирано само гумички на клапани ,масло и филтри седнали мазди и хинди да ми хвалят ! Ладовият двигател е с най дълъг живот прoст механизъм ! По добър е и от Волво даже повече километри и години е живял и продължава да живее FIAT 124
  • #24
    Lancista per Sempre ( преди 2 години )
    2.0L Twin Cam от Alfa Romeo Giulia GTAm.Всички са се опарвали от него.
  • #23
    GNG ( преди 2 години )
    Корекция ОМ 601.
  • #22
    GNG ( преди 2 години )
    OM 602 на Мерцедес .
  • #21
    Боби ( преди 2 години )
    Хонда е най добър бензин и... дизел.
  • #20
    TDI ( преди 2 години )
    Двигател на Ауди
  • #19
    TDI ( преди 2 години )
    1.9 TDI 110к.с.850 000 км. без ремонт и разход на гориво 5.2/100 км.
  • #18
    100 ( преди 2 години )
    Няма какво да пишем ли вече? Започнахме с гатанките!
fallback
Последни