За 12 години на пазара Dacia Duster беше разпродадена в тираж от над 2 млн бройки, което превърна модела в един от основните стълбове в стратегията на марката. През 2024 г. ще излезе третото поколение на кросоувъра, като той ще продължи да играе важна роля в гамата на Dacia, запазвайки достъпността си, пътните качества, дизайна и практичността на своя предшественик, като същевременно добави повече технологии.
Настоящото второ поколение на Duster беше представено през 2017 г. и получи фейслифт в средата на цикъла през 2021 г. Въпреки че моделът все още е много популярен сред купувачите в Европа, Dacia вече работи върху неговия наследник, за който се твърди, че ще бъде създаде от нулата. Ето какво е известно за новия Duster до момента.
Какво е известно за новия Duster (ГАЛЕРИЯ):
Dacia се ангажира да продължи да предлага превозни средства, задвижвани с ДВГ, колкото е възможно по-дълго в съответствие с тяхната достъпна ценова стратегия. Въпреки това беше потвърдено, че архитектурата CMF-B е съвместима със задвижващи агрегати MHEV, HEV, PHEV и BEV, а от Dacia признаха, че биха могли да електрифицират гамата, когато е необходимо. Като се има предвид, че повечето пазари в Европа ще забранят ДВГ от 2030 г., идващият през втората половина на това десетилетие Duster, бип трябвало да се предлага в електрифициран вид.
Това може да означава, че румънският SUV може да наследи сложния plug-in хибриден задвижващ агрегат, използван от Renault Captur E-Tech (на снимката), или подобна самозареждаща се хибридна настройка на Nissan Juke Hybrid. Те комбинират 1,6-литров четирицилиндров бензинов атмосферен двигател, произвеждащ 94 к.с. и 148 Нм въртящ момент, електродвигател с мощност 49 к.с. и 205 Нм, втори електрически двигател, работещ като HSG (High-Voltage Starter Generator) и сложна многорежимна скоростна кутия, изпращаща мощност към предната ос. Версията HEV се предлага с батерия от 1,2 кВт/ч, докато PHEV получава по-голям капацитет от 9,8 кВт/ч.