Логиката на Владимир Путин срещу международните санкции е, че Русия може да си бъде напълно самодостатъчна - да произвежда всичко на своя земя и да не зависи от вноса. Но отнася ли се това и до автомобилите? Изданието ZR прави анализ на ситуацията.
Какво е бъдещето на автопазара в Русия (ГАЛЕРИЯ):
Могат ли китайците да запълнят нишата?
Единствената надежда за автомобилни доставки в сегашната ситуация е свързана с Китай. Могат ли китайците да запълнят нишата, освободена от европейци и японци? На теория могат. На практика обаче китайската автопромишленост не е особено гъвкава и бързо реагираща, коментира ZR. Осигуряването на големи количества автомобили за руския пазар не може да стане толкова лесно. Нужно е моделите да се адаптират за руските технически ( и климатични) изисквания. После да се сертифицират - мъчително бавен процес в Русия. А и в състояние ли са китайците да заместят BMW и Mercedes? Или Rolls-Royce?
Освен това китайците са бизнесмени, а пазарният вакуум винаги се запълва при по-високи цени. Китайските кросоувъри, които досега струваха по 1.5 милиона рубли на руския пазар, вече ще се продават за 2.5 милиона. Или за три.
Единствената надежда за автомобилни доставки в сегашната ситуация е свързана с Китай. Могат ли китайците да запълнят нишата, освободена от европейци и японци? На теория могат. На практика обаче китайската автопромишленост не е особено гъвкава и бързо реагираща, коментира ZR. Осигуряването на големи количества автомобили за руския пазар не може да стане толкова лесно. Нужно е моделите да се адаптират за руските технически ( и климатични) изисквания. После да се сертифицират - мъчително бавен процес в Русия. А и в състояние ли са китайците да заместят BMW и Mercedes? Или Rolls-Royce?
Освен това китайците са бизнесмени, а пазарният вакуум винаги се запълва при по-високи цени. Китайските кросоувъри, които досега струваха по 1.5 милиона рубли на руския пазар, вече ще се продават за 2.5 милиона. Или за три.