Логиката на Владимир Путин срещу международните санкции е, че Русия може да си бъде напълно самодостатъчна - да произвежда всичко на своя земя и да не зависи от вноса. Но отнася ли се това и до автомобилите? Изданието ZR прави анализ на ситуацията.
Какво е бъдещето на автопазара в Русия (ГАЛЕРИЯ):
Никой не иска да се откаже от Русия
Въпреки това обаче нито един световен производител не е готов с лека ръка да се откаже от руския пазар - именно защото е пазар. Русия не е от съдбовно значение за никоя компания, дори и за Renault, която притежава АвтоВАЗ и миналата година продаде почти половин милион автомобила в страната. Но все пак е важен, доходен пазар. За Skoda е вторият най-голям в света след Китай. За Hyundai-Kia се равнява на близо 400,000 продажби годишно. За Volkswagen и Toyota - на по около 200,000 - горе-долу продажбите на двете марки в България за... сто години. Даже за Rolls-Royce Русия е важна - през 2021 свръхлуксозната марка пласира там рекордните 300 автомобила.
Въпреки това обаче нито един световен производител не е готов с лека ръка да се откаже от руския пазар - именно защото е пазар. Русия не е от съдбовно значение за никоя компания, дори и за Renault, която притежава АвтоВАЗ и миналата година продаде почти половин милион автомобила в страната. Но все пак е важен, доходен пазар. За Skoda е вторият най-голям в света след Китай. За Hyundai-Kia се равнява на близо 400,000 продажби годишно. За Volkswagen и Toyota - на по около 200,000 - горе-долу продажбите на двете марки в България за... сто години. Даже за Rolls-Royce Русия е важна - през 2021 свръхлуксозната марка пласира там рекордните 300 автомобила.