Логиката на Владимир Путин срещу международните санкции е, че Русия може да си бъде напълно самодостатъчна - да произвежда всичко на своя земя и да не зависи от вноса. Но отнася ли се това и до автомобилите? Изданието ZR прави анализ на ситуацията.
Какво е бъдещето на автопазара в Русия (ГАЛЕРИЯ):
Проблемът с микрочиповете
Разбира се, тази зависимост не се отнася само до Русия. Миналата година убедително доказа, че заводите по цял свят са в зависимост от дългата верига за доставки. Много от тях принудително бездействаха заради липсата на полупроводникови чипове. Да се произвеждат абсолютно всички компоненти в една и съща страна е трудно и неизгодно. Затова и тази година, дори Русия да не беше изпаднала в изолация, много от заводите на нейна територия щяха да работят с прекъсвания - отново заради липсващите микрочипове.
Разбира се, тази зависимост не се отнася само до Русия. Миналата година убедително доказа, че заводите по цял свят са в зависимост от дългата верига за доставки. Много от тях принудително бездействаха заради липсата на полупроводникови чипове. Да се произвеждат абсолютно всички компоненти в една и съща страна е трудно и неизгодно. Затова и тази година, дори Русия да не беше изпаднала в изолация, много от заводите на нейна територия щяха да работят с прекъсвания - отново заради липсващите микрочипове.