В историята на марката Saab няма много концепции. Както, като цяло, и серийни модели. Но през 80-те години на миналия век в линията на шведската компания се появи една много бърза двуврата кола, способна да се опъне на спортни автомобили от известни марки като Ferrari и Porsche! Днес ще ви разкажем за тази кола, която определено попада в графата „Стари, но не безполезни“. Става дума за прототипа Saab 900 Turbo EV‑1.
Историята на полустъкления Saab (ГАЛЕРИЯ):
5. Той беше и много безопасен
Ниското тегло на концепцията се дължи, наред с други неща, и на използването на композитни материали в структурата на каросерията. Основата беше изработена от стомана, но някои от елементите бяха направени от арамидни влакна. Благодарение на това, броните и вратите могат да възстановят формата си след леки удари.
Ниското тегло на концепцията се дължи, наред с други неща, и на използването на композитни материали в структурата на каросерията. Основата беше изработена от стомана, но някои от елементите бяха направени от арамидни влакна. Благодарение на това, броните и вратите могат да възстановят формата си след леки удари.
От съображения за безопасност вратите бяха подсилени с въглеродни влакна, а самото тяло бе проектирано, като се вземат предвид зоните на деформация.