В историята на марката Saab няма много концепции. Както, като цяло, и серийни модели. Но през 80-те години на миналия век в линията на шведската компания се появи една много бърза двуврата кола, способна да се опъне на спортни автомобили от известни марки като Ferrari и Porsche! Днес ще ви разкажем за тази кола, която определено попада в графата „Стари, но не безполезни“. Става дума за прототипа Saab 900 Turbo EV‑1.
Историята на полустъкления Saab (ГАЛЕРИЯ):
Основата за EV-1 беше емблематичният Saab 900 Turbo. От производствения модел инженерите заимстваха не само шасито, но и четирицилиндров 16-клапанов турбо двигател с обем от два литра. Той обаче беше доработен - нова турбина, подсилени биели и т.н., и стана много по-мощен. Ако сериен автомобил имаше мощност от 175 к.с., тогава концепцията разполагаше с 285! И това беше достатъчно, за да може предното предаване на EV-1 почти да се изравни със скоростта и динамиката на... Ferrari Testarossa, представена година преди дебюта на необичайния Saab.
От нула до 100 km/ч Saab-ът се ускорява за 5.9 секунди (само 0.1 секунди по-бавно от италианския спортен автомобил), а максималната му скорост достига 270 км/ч (с 20 по-малко от Ferrari-но). Разбира се, аеродинамичната и олекотена каросерия до голяма степен допринесе за това: Saab постигна много нисък коефициент на съпротивление за онези времена - 0,32, а също така запази теглото на автомобила - 1 150 килограма.