IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електромобилите се оказаха по-малко надеждни от моделите с ДВГ

Проучване във Великобритания разкри кои коли се развалят най-често

Винаги се е смятало, че електрическите автомобили са по-надеждни от бензиновите или дизелови превозни средства. В крайна сметка колите на ток имат по-малко движещи се части, както и по-малко течности. Ново проучване във Великобритания обаче показва, че електрическите преводни средства са по-ненадеждни в сравнение с модели с ДВГ, съобщава Mail Online.


електромобили


Британската потребителска група Which? е анкетирала 48 000 собственици на автомобили, от които 2184 притежават електрически коли. От тях 39% съобщават за проблем през първите 4 години на собственост. За сравнение при притежателите на бензинови модели този показател е едва 19%, а при тези на дизелови автомобили - 29%.

Според резултатите от проучването, електрическите автомобили не само са по-малко надеждни, но и отстраняването на повредата при тях отнема повече време отколкото при кола с конвенционален двигател. Най-честно срещаният проблем при тях е със софтуера, чиято поправка отнема поне 5 дни. При бензинов модел срокът е 3 дни, а при дизелов - 4.


електромобили


От всички марки електрически превозни средства като най-ненадеждна е посочена Tesla, при която 39% от собствениците отчитат поне една повреда през първите 4 години. В 5% от случаите става въпрос за неуспех при стартирането на мотора. На обратния полюс е Kia e-Niro, където само 6% от собствениците съобщават за повреда, като в 1% от случаите тя засяга стартирането на електромобила.

„Наясно сме, че шофьорите искат да преминат към по-екологични автомобили, но жизненоважно е те да получат качествен продукт. Нашето изследване показва, че специално при електромобилите първокласната цена не означава непременно надеждно превозно средство. Затова и съветваме преди покупка потребителите добре да проучат предложенията на пазара и да изберат на кои марки и модели могат да се доверят", коментира Лиза Барбър, старши редактор в групата Which?.


0 от 500
  • #25
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Klasika ( преди 2 години )
    Арест за тези които ги лансират ,защото са опасни за атмосферата и здравето на хората и разследване кой и по какви корупционни сделки ни ги налага като ковид!!! Всички при бай Ставри!!!
  • #24
    4 rate up comment 4 rate down comment
    До 28 ( преди 2 години )
    Това са американските! Китайските нямат такива проблеми, а немските ще са още по-добри!
  • #23
    13 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Вижте видео ревютата в тубата, как на теслата единия и стоп стърчи повече от другия. Боята различна и какво ли още не беше. И всичко това защото Илончо си юрка персонала да извадят повече бройки от предното тримесечие, за да му скачат акциите на борсата. Не го интересуват тези фрапиращи дефекти и каталясалите му работници, ами да е излязла бройка от завода. Ще чакам аз с месеци и накрая ще ми дойде една такава...Да си ги поръчват облъчените тесларчета.
  • #22
    1 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    това i3 да не работи като тир че е изкарало 230 хиляди
  • #21
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 2 години )
    Това е теслю,плащат му да хвали Тесла.
  • #20
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Motion ( преди 2 години )
    До #10/#11: Реално ти изпадаш в крайности точно като хейтърите, само че на обратния полюс. Субективно и импулсивно промотираш някакъв продукт, като отчиташ само плюсовете, а за минусите крещиш, че не съществуват, игнорирайки всякакви обективни показатели. Това има логика да го правят само два типа хора - такива които маркетират този продукт с цел печалба и такива които са просто ограничени и необразовани. И освен ако не работиш за/със Tesla, познай от кои си. Можеш да поработиш над това.
  • #19
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Motion ( преди 2 години )
    До #10/#11: Както казах, говоря обективно за Tesla - това са едни от възможно най-добрите EVs като performance и иновации на пазара. До момента само луксозните марки се конглокират с Tesla, а това говори много за постиженията им. Това ли би казал някой, който "мрази марката безпричинно"? Просто производителят има да работи още много докато си заслужи репутацията за безпроблемни автомобили. И да, статистиките се осъвременяват заедно с напредъка на моделите. И Tesla все още са далеч от безпроблемни
  • #18
    6 rate up comment 4 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Разбира се че е кликбейт заглавие. Дори не съм сигурен, че има реални факти в статията, защото потърсих оригиналната статия както в witch така и в mail online, но не намерих подобна публикация. Моля ако някой знае заглавието на английски на оригиналната статия, да го пише, защото ми е любопитно да я прочета.
  • #17
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Кликбайт ( преди 2 години )
    BMW i3 най-първата интервенция по колата бе смяна на предни накладки на 230 хил. Ако се чупеха, Спарк да са фалирали досега с няколко стотин коли, ама не са.
  • #16
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Бензинчо, на мама ( преди 2 години )
    Хайде *** ти сега да се образоваш това което си изброил дали е проблем с електрониката или със софтуера.Изгорял чип, което е проблем с електрониката, не може да се оправи с рестартиране. С рестартиране се оправят софтуерни грешки. Ако датчика на парктроника е изгорял, няма да се оправи с почистване. Тоест проблемите не са в електрониката, а в датчиците, които изобилстват в който и да е съвременен ДВГ и софтуера. А софтуера Тесла го оправя през интернет, а останалите в сервиз.