IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електромобилите се оказаха по-малко надеждни от моделите с ДВГ

Проучване във Великобритания разкри кои коли се развалят най-често

Винаги се е смятало, че електрическите автомобили са по-надеждни от бензиновите или дизелови превозни средства. В крайна сметка колите на ток имат по-малко движещи се части, както и по-малко течности. Ново проучване във Великобритания обаче показва, че електрическите преводни средства са по-ненадеждни в сравнение с модели с ДВГ, съобщава Mail Online.


електромобили


Британската потребителска група Which? е анкетирала 48 000 собственици на автомобили, от които 2184 притежават електрически коли. От тях 39% съобщават за проблем през първите 4 години на собственост. За сравнение при притежателите на бензинови модели този показател е едва 19%, а при тези на дизелови автомобили - 29%.

Според резултатите от проучването, електрическите автомобили не само са по-малко надеждни, но и отстраняването на повредата при тях отнема повече време отколкото при кола с конвенционален двигател. Най-честно срещаният проблем при тях е със софтуера, чиято поправка отнема поне 5 дни. При бензинов модел срокът е 3 дни, а при дизелов - 4.


електромобили


От всички марки електрически превозни средства като най-ненадеждна е посочена Tesla, при която 39% от собствениците отчитат поне една повреда през първите 4 години. В 5% от случаите става въпрос за неуспех при стартирането на мотора. На обратния полюс е Kia e-Niro, където само 6% от собствениците съобщават за повреда, като в 1% от случаите тя засяга стартирането на електромобила.

„Наясно сме, че шофьорите искат да преминат към по-екологични автомобили, но жизненоважно е те да получат качествен продукт. Нашето изследване показва, че специално при електромобилите първокласната цена не означава непременно надеждно превозно средство. Затова и съветваме преди покупка потребителите добре да проучат предложенията на пазара и да изберат на кои марки и модели могат да се доверят", коментира Лиза Барбър, старши редактор в групата Which?.


0 от 500
  • #15
    8 rate up comment 3 rate down comment
    #18 BENZIN ( преди 2 години )
    Да, Android Autо понякога създава проблеми. Неизчистени датчици на патронници и фронт асист за грешки ли ги броиш? Аз не, по скоро за немарливост на водача. Всичките тези неща ги имам, стана ли ясно какви автомобили карам?
  • #14
    5 rate up comment 10 rate down comment
    Бензинчо, на мама ( преди 2 години )
    А за запалените електромобили докато се зареждат, отново обърка марките. Това са електромобилите на general motors и hyundai, които по случая бяха извикани на сервизна акция, която не помогна особено и сега сменят батериите на абсолютно всички произведени електромобили за години назад. Нещо да си чул по случая в тази медия или в българското пространство? Ама това че са изгорели домовете на десетки собственици не е важно. По-важно е някой случаен недозавит болт на Тесла или не залепено стъкло
  • #13
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Бензинчо, на мама ( преди 2 години )
    Я пак си помисли за избитите в Париж? Автомобилът бил дал газ самостоятелно, а шофьорът нямало какво да направи? При всички тесли, натискането на спирачките автоматично елиминира натискането на педaла на газта. Доказано онзи шофьор въобще не беше пипнал спирачката, а го е объркал с педaла на газта и го е натиснал докрай в паниката си. Да си чул за сервизна акция или обвинения на Тесла по случая? И за онези заспалите които ги уби автопилота е виновна Тесла?
  • #12
    12 rate up comment 5 rate down comment
    До #5 ( преди 2 години )
    Да кажеш че в Тесла всичка е направено на много високо ниво, трябва да си сляп! Има достатъчно инфо по нета. Може би ти дори си сглобил Теслите без главина и липсващи накладки. Това и Бай Ван от Лозен не го пропуска
  • #11
    9 rate up comment 4 rate down comment
    #8 BENZIN ( преди 2 години )
    Вече около 17г карам автомобили бъкани с електроника. Никога не съм имал проблем с електрониката! Само съм сменил 3 акумулатора, поради тази причина. Само дребни неща по окачването, тампони и биелетки. За протокола става въпрос за чисто нови автомобила, при тези на старо си е въпрос на късмет и предишен собственик
  • #10
    6 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    #6, а това за "животозастрашаващите проблеми" си е чиста твоя измислица. Явно си чел статии за Тойотка, при която почти всички дефекти са животозастрашаващи, и си ги приписвал в съзнанието си на Тесла, която очевидно мразиш без причина.
  • #9
    6 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    #6, искаш да кажеш оглавяваха в минало време. Имаха единични проблеми с P85 и с първите бройки от масовия Модел 3. Само че сегашният Модел 3 сигурно няма една еднаква част с тогавашния. Електромоторите, седалките, стъклата, фаровете, електрониката, термопомпата, октоклапата, подгряването на всички сензори, подгряване на чистачките за северите страни, 12В акумулатор, шумоизолацията - всички тези получиха или нови версии, или са добавени допълнително. И това, разбира се, не е изчерпателния списък.
  • #8
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Бензинчо, на мама ( преди 2 години )
    Я си помисли какви са най-честите "повреди" по електрониката?В най-общия случай, някой датчик се е задръстил или повредил. А тези датчици се намират в ДВГ или изпускателната система. Като заговори за класации, произведените в Китай автомобили на Tesla са много по-качествени отколкото американските и дори бяха заели челно място по надеждност в Китай. Много по-напред от произвежданите от стогодишните американски и европейски автомобилни компании в Китай
  • #7
    10 rate up comment 12 rate down comment
    До първия ( преди 2 години )
    Както виждаш в статията не се говори нито за механични, нито за електрически, а за софтуерни проблеми. Но има и много неясноти и несъответствия. Например Tesla е една от малкото автомобилни компании, които обновява софтуера по интернет и има достъп до него където и да се намира автомобила. Тогава защо ли е необходимо автомобилът да ходи в сервиз при проблем със софтуера?Определено проучването е било платено, вероятно от kia за да се намери и опише подходящ проблем за да блесне КИА.
  • #6
    17 rate up comment 9 rate down comment
    Motion ( преди 2 години )
    Към #5: Специално Tesla оглавяват не една или две статистики за проблеми. Голяма част от тях могат да застрашат животи. Немалко проблеми възникват масово в бройките на един и същ модел още в гаранционния период. Чисто обективно погледнато, Tesla са EV-тата с едни от най-добрите параметри и до ден днешен (като performance и range са топ), имат изключително богат набор от иновативни функции и продукти, но като качество производителя има много да работи по въпроса докато получат повод за гордост.