IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електромобилите се оказаха по-малко надеждни от моделите с ДВГ

Проучване във Великобритания разкри кои коли се развалят най-често

Винаги се е смятало, че електрическите автомобили са по-надеждни от бензиновите или дизелови превозни средства. В крайна сметка колите на ток имат по-малко движещи се части, както и по-малко течности. Ново проучване във Великобритания обаче показва, че електрическите преводни средства са по-ненадеждни в сравнение с модели с ДВГ, съобщава Mail Online.


електромобили


Британската потребителска група Which? е анкетирала 48 000 собственици на автомобили, от които 2184 притежават електрически коли. От тях 39% съобщават за проблем през първите 4 години на собственост. За сравнение при притежателите на бензинови модели този показател е едва 19%, а при тези на дизелови автомобили - 29%.

Според резултатите от проучването, електрическите автомобили не само са по-малко надеждни, но и отстраняването на повредата при тях отнема повече време отколкото при кола с конвенционален двигател. Най-честно срещаният проблем при тях е със софтуера, чиято поправка отнема поне 5 дни. При бензинов модел срокът е 3 дни, а при дизелов - 4.


електромобили


От всички марки електрически превозни средства като най-ненадеждна е посочена Tesla, при която 39% от собствениците отчитат поне една повреда през първите 4 години. В 5% от случаите става въпрос за неуспех при стартирането на мотора. На обратния полюс е Kia e-Niro, където само 6% от собствениците съобщават за повреда, като в 1% от случаите тя засяга стартирането на електромобила.

„Наясно сме, че шофьорите искат да преминат към по-екологични автомобили, но жизненоважно е те да получат качествен продукт. Нашето изследване показва, че специално при електромобилите първокласната цена не означава непременно надеждно превозно средство. Затова и съветваме преди покупка потребителите добре да проучат предложенията на пазара и да изберат на кои марки и модели могат да се доверят", коментира Лиза Барбър, старши редактор в групата Which?.


0 от 500
  • #55
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До 62 ( преди 2 години )
    За автомобили милионници с двг да си чувал?
  • #54
    4 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Да, сменил е, но с последния комплект е минал 900 хил., но това си го пропуснал, нали? Защото не ти изнася на опорката. И още е на > 80% деградация, т.е. има още едни 100-200 хил. преди нова смяна. Този модел имаше инженерен проблем, който беше масов и известен. Той е наложил първите две смени. Отдавна е отстранен.
  • #53
    7 rate up comment 4 rate down comment
    До 56 ( преди 2 години )
    1,5 милиона километра,но с няколко смени на електромотора и батериите.С автомобил с ДВГ ще измина повече,ако слагам нов двг на 500 хиляди километра.
  • #52
    8 rate up comment 2 rate down comment
    До #54 ( преди 2 години )
    Ако не полагаха толкова огромни усилия да забраняват ДВГтата, електрички щяха да се купуват значително по рядко. Продават се с огромни отстъпки и субсидии. Какво не ти е ясно? Не са по добри. Трудно и ще станат
  • #51
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 2 години )
    Продажбите на Тесла ще се покачват, докато им мине модата.Нека да ги покарат потребителите,да разберат колко са им разходите за зареждане,смяна на батерията и електромотора, неизбежната дебела сметка за рециклиране на батерията.Следваща покупка на Тесла може и да няма.
  • #50
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До 51 ( преди 2 години )
    Не съм този, към който се обръщаш, но ще ти кажа защо аз ги сменявам. Омръзват ми! Мога да си позволя следващ нов автомобил. Правя по 180-200к без особени проблеми и минавам на нов
  • #49
    3 rate up comment 8 rate down comment
    До 51 ( преди 2 години )
    Като са толкова безпроблемни защо ги сменяш? Ето един собственик на Tesla вече измина 1,5 милиона километра, като за последния милион километри не е влизал в сервиз за каквото и да било. Ти и да искаш не можеш да постигнеш това, защото за тези километри трябва да влезеш поне 50 пъти в сервиз за поддръжка на двигателя. А всъщност последно нещо е пипано по двигателя преди 1,18 милиона километра.Когато някой ДВГ измине милион километра без никаква профилактика и поддръжка, ще го призная!
  • #48
    2 rate up comment 5 rate down comment
    До 48 ( преди 2 години )
    И какво точно искаше да кажеш или и ти не можеш да обясниш? С камиона си изминал два пъти по-малко километри и си карал с два пъти по-ниска средна скорост. Какво точно трябваше да докажеш с мнението си? Въпреки че си професионален шофьор, някога изминавал ли си 2780 км за едно денонощие? Някой от тук пишещите изминавал ли е? Какъв им е проблемът с пробега на електромобилите тогава?
  • #47
    2 rate up comment 6 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Обяснението е ясно. Зависи кой е платил и финансирал "изследването"А аз продължавам да питам и да не получавам отговор - след като са толкова скъпи и ненадеждни, продажбите на електромобили ще се покачват ли следващите пет години или ще спаднат, защото всички ще са разбрали какви *** са? Вече поне спрях да задавам глупавия въпрос кога ще фалира Тесла, защото до преди години, за последните 10 години все я чакаха да фалира следващата година, но вече им дойде ума в главата.
  • #46
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 2 години )
    "Най-честно срещаният проблем при тях е със софтуера, чиято поправка отнема поне 5 дни. При бензинов модел срокът е 3 дни, а при дизелов - 4."Не ми е ясно как видът на двигателя влияе върху фикс на софтуер?