IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електромобилите се оказаха по-малко надеждни от моделите с ДВГ

Проучване във Великобритания разкри кои коли се развалят най-често

Винаги се е смятало, че електрическите автомобили са по-надеждни от бензиновите или дизелови превозни средства. В крайна сметка колите на ток имат по-малко движещи се части, както и по-малко течности. Ново проучване във Великобритания обаче показва, че електрическите преводни средства са по-ненадеждни в сравнение с модели с ДВГ, съобщава Mail Online.


електромобили


Британската потребителска група Which? е анкетирала 48 000 собственици на автомобили, от които 2184 притежават електрически коли. От тях 39% съобщават за проблем през първите 4 години на собственост. За сравнение при притежателите на бензинови модели този показател е едва 19%, а при тези на дизелови автомобили - 29%.

Според резултатите от проучването, електрическите автомобили не само са по-малко надеждни, но и отстраняването на повредата при тях отнема повече време отколкото при кола с конвенционален двигател. Най-честно срещаният проблем при тях е със софтуера, чиято поправка отнема поне 5 дни. При бензинов модел срокът е 3 дни, а при дизелов - 4.


електромобили


От всички марки електрически превозни средства като най-ненадеждна е посочена Tesla, при която 39% от собствениците отчитат поне една повреда през първите 4 години. В 5% от случаите става въпрос за неуспех при стартирането на мотора. На обратния полюс е Kia e-Niro, където само 6% от собствениците съобщават за повреда, като в 1% от случаите тя засяга стартирането на електромобила.

„Наясно сме, че шофьорите искат да преминат към по-екологични автомобили, но жизненоважно е те да получат качествен продукт. Нашето изследване показва, че специално при електромобилите първокласната цена не означава непременно надеждно превозно средство. Затова и съветваме преди покупка потребителите добре да проучат предложенията на пазара и да изберат на кои марки и модели могат да се доверят", коментира Лиза Барбър, старши редактор в групата Which?.


0 от 500
  • #65
    5 rate up comment 3 rate down comment
    28 ( преди 2 години )
    За да е изминал 1,5 км за толкова кратко време (предполагам, че тази тесла я има отпреди 5-8 години) значи е карал яко на магистрала. Има огромна разлика между износване при градско каране. Няма никакъв дерт да се минат и с двг, ако няма да е градско. Аз съм минавал 2200км за 22 часа, това без никакво настъпване и гонене на рекорди за да докажа нещо. Сам в колата. А на теслата, ако някой друг и избере маршрута, дали ще намери суперчардж по пътя? Да не остане със 600км за 24 часа и до там?
  • #64
    6 rate up comment 4 rate down comment
    До 72 ( преди 2 години )
    Ремонта на батерията и електромотора да не са безплатни?Безплатно е сиренцето в капана за тлъсти тесларски плъхове.
  • #63
    6 rate up comment 2 rate down comment
    28 ( преди 2 години )
    За да е изминал 1,5 км за толкова кратко време (предполагам, че тази тесла я има отпреди 5-8 години) значи е карал яко на магистрала. Има огромна разлика между износване при градско каране. Няма никакъв дерт да се минат и с двг, ако няма да е градско. Аз съм минавал 2200км за 22 часа, това без никакво настъпване и гонене на рекорди за да докажа нещо. Сам в колата. А на теслата, ако някой друг и избере маршрута, дали ще намери суперчардж по пътя? Да не остане със 600км за 24 часа и до там?
  • #62
    2 rate up comment 6 rate down comment
    До 73 ( преди 2 години )
    Този път написа абсолютни глупости!Повечето ремонти на спирачките на електромобил са защото са клеясали понеже не се използват, а не защото са износени. Да си чул понятието шофиране с един педaл?А рекуперативно спиране? А това, че трите двигателя са сменени гаранционно, а батерията също е ремонтирана гаранционно, защото онази Тесла има доживотна гаранция на задвижването и батерията и доживотно безплатно зареждане на зарядните станции?
  • #61
    3 rate up comment 5 rate down comment
    До 71 ( преди 2 години )
    Имаш автокъща друг път. Ако имаше, първо нямаше да говориш такива глупости, а дори да имаш си представям какви *** вкарваш. Хайде и ние да сме в бизнеса и в момента да имаме поне 20 автомобила на под 150 хиляди РЕАЛНИ километра на 10 и повече години?Сега поне много лесно могат да се проверят километрите, ако си знаеш работата.
  • #60
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    "Ако можеш да смяташ, си сметни всичко това сменено по тази Тресла колко е и ще видиш, че е колкото две нови. Статията я има и в аутомедия, не пиши глупости, че си смешен."Ако наистина си чел статията, за този милион и половина е имал около 20 000 евро разходи. Автомобила е купен за 60 хиляди евро втора употреба.Ако автомобилът ти гори само 4 на сто, само за гориво ще си дал 170 000 лева по днешни цени за горивото. Кой е смешния и пише глупости?
  • #59
    3 rate up comment 7 rate down comment
    До 68 ( преди 2 години )
    Нали точно за това говорим? ДВГ има консумативи заради които задължително трябва да влиза поне 50 пъти в сервиз за 900 хиляди километра, а онази Тесла не е влизала нито веднъж по тази причина. Останалите консумативи като окачване, гуми и накладки ги има и при ДВГ. Ще сметнеш ли колко струват само консумативите за милион и половина километра на една Е класа?
  • #58
    4 rate up comment 4 rate down comment
    До 66 ( преди 2 години )
    И разбира се за този милион са сменили само веднъж турбина и нито веднъж масло, филтри, ремъци, съединители, накладки, нали? Даже идват тук на милион километра с оригиналните гуми. И един мармот завива шоколада в станиол.
  • #57
    4 rate up comment 7 rate down comment
    До 64 ( преди 2 години )
    Предишния ми коментар беше до 63.А тебе ще те питам, знаеш ли да само правени някакви ремонти след 600 хиляди километра, защото аз не съм чувал за такива?Заради проблемите с оловните 12волта акумулатори, които имат живот 400 цикъла, вече им слагат литиево-йонни 12-волтови акумулатори, които изкарват за живота на автомобила.Кой двигател с ДВГ може да измине 900 хиляди километра без никакви ремонти и поддръжка на двигателя, а само със смяна на гуми и окачване?
  • #56
    4 rate up comment 5 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Има и по 2 милиона изминати с един двигател, но за колко смени на масло, филтри и ремъци е влизал в сервиза за да ги измине? Колко основни ремонта са му правени? Колко съединителя е сменил? С колко смени или ремонт на скоростни кутии?Тази Тесла е сменила три двигателя до 320 хиляди км, а с последния е изминал 1180 хиляди км без никаква поддръжка или ремонт.На 500 000км се е повредила батерията, дали съм оборотна и на 600 хиляди са му върнали ремонтираната, с която кара още 900 000