IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

VW Group отчита бум на електромобилите

Някои модели са продадени чак до 2023 г., за други също ще се чака много

VW Group отчита силно търсене на електрически автомобили, което ще позволи не само увеличаване на мащабите на производството, но и рентабилността. Това заяви главният финансов директор на концерна Арно Антлиц, цитиран от Bloomberg.


VW ID.4


Финансовият шеф разкри, че голяма част от електрическите автомобили на VW Group са разпродадени до 2023 г., докато при други модели, които все още са налични, ще се наложи дълго време за изчакване. Според Антлиц, рентабилността на електрическите автомобили се подобрява по-бързо от първоначално очакваното, като основната причина за това е голямото търсене.

„Виждаме по-голям мащаб на производство, виждаме по-добри маржове, виждаме и голямо търсене на клиенти. Първоначално смятахме, че ще отнеме две до три години, докато изравним продажбите на електромобили с тези на превозните средства с ДВГ, но нещата се променят бързо", обяснява Антлиц.

През 2021 г. VW Group e продала около 762 400 електрифицирани превозни средства, в това число и плъг-ин хибриди, което е ръст от 81% спрямо предходната година. Изцяло електрическите модели са 452 900 (ръст от 95,5% на годишна база).

Има обаче и някои лоши новини за групата, сред които е покачването на цените на суровините за батерии. Заради това VW Group може да бъде принудена да увеличи цените на EV, признава финансовият директор на концерна.

Големият проблем идва на върха на недостига на полупроводници и проблемите с веригата за доставки, свързани с руската инвазия в Украйна. В атакуваната държава има 17 завода за полупроводници (само Румъния и Мароко имат повече в региона), като те не работят. И ще отнеме близо 2 месеца, за да може да започне допълнително производство в други държави.

0 от 500
  • #17
    6 rate up comment 0 rate down comment
    До 20 ( преди 2 години )
    Както виждаш токът можеш да си го произведеш и сам през по-голямата част от годината. От покрива ми 4000квч/год могат да заредят 48 пъти 80 киловатчаса батерия на Тесла модел 3 за изминаване на 24 000 км/год. И така 25 годиниИнвестицията ми струваше малко над 3000 лв. На тебе колко ще ти струва изминаването на 24 000 км/год дори при днешните цени на горивата? Ако караш аналогът на Тесла модел 3 - BMW 3 или Mercedes c-class, при 6/100 са 4000 лв - за 25 г 100 хиляди лв. по тези ...
  • #16
    3 rate up comment 1 rate down comment
    VAYK ( преди 2 години )
    Е какво са продадени до 2023...то така или иначе се чака минимум година за айде 3 и 4 за айде 5 да не говорим! Според мен са ги продали до 2025г. :) Те просто нямат мощности за производство!
  • #15
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Понеже тока вече е без пари, та те така
  • #14
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Пак ще те питам когато ти направят литър гориво 5 лв, а електромобилите са по-евтини от автомобил с ДВГ, какво ще избереш да си купиш?Това, че нещо ще се продава много време защото няма заместител сме го слушали за телевизорите с кинескоп, стационарните телефони, фотоапаратите с лента, мобилните телефони с копчета, видеокасетофоните, касетофоните, CD плеърите, вътрешните гуми, пишещите машини лампите с нажежаема жичка, които са заменени на 99%. С ДВГ ще е същото.
  • #13
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ще стане като телевизорите с кинескоп. Никой не ги е забранявал, но в момента в който цените им се изравниха с плоските телевизори, клиентите просто спряха да ги купуват, защото плоските телевизори са по-качествени, заемат по-малко място и харчат по-малко ток. Същото ще се случи с електромобилите когато им се изравнят цените. Клиентите ще предпочетат по-евтиния, по-бърз и по-икономичен автомобил, който не се нуждае от редовно ходене до сервиза без никакви технически проблеми и нужда от ремон ...
  • #12
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Само още 2-3 години ще се продават тровещите каруци с ДВГ.
  • #11
    2 rate up comment 4 rate down comment
    край ( преди 2 години )
    Краят на ДВГ се виждаше преди 1месец. Войната между Изтока и Запада в Украйна показа че никой няма да скопи икономиката, а от там и отбраната за да пазел въздуха. Опазването на въздуха означава човечеството доброволно да започне да потребява по-малко и по скъпи енергии. Това е възможно само в свят без войни от който сме много далече.
  • #10
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Малко ( преди 2 години )
    уточнение. Става въпрос за гупата Фолксваген като цяло. Самата фирма Фолксваген е далеч зад BYD. Отваряме Гугъл и четем.
  • #9
    3 rate up comment 8 rate down comment
    IM-дртиYайтБoй! ( преди 2 години )
    Има ли части,има ли достатъчно суровини, има ли ги тези жизнено важни вносни мат-ли, че нещо чета,ЧЕ напоследък доста от техните заводи - у родната ГЕРМАН-iЯ и у ЩАТИте и на други места били позатворили поради РЕАЛната липса на така необходимите им снабдителски продукти... м-ДА! ИНаче споко може да казват и да публикуват глюпости за заблюда на фенове и публика и четяща аудитория - ФАКт! МиЗърНiЦi - тотални при това.
  • #8
    13 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    След 1-2 години ще се продават само електромобили, защото конвенционалните коли ще станат недостъпни за обикновените хора, а необикновените ще купуват само електромобили.