IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Тест в реални условия - с колко спада пробегът на електромобил през зимата

Най-голяма разлика се отчита при Porsche Taycan, а най-малка - при Fiat 500

Пробегът на на електрическите автомобили през зимата може да бъде до 20% по-нисък, отколкото през лятото. Това показва тест в реални условия, проведен от изданията What Car? и Move Electric.


електромобили


Изпитанията са направени с 4 идентични автомобила, карани по определен маршрут и в рамките на определени параметри за стил на шофиране на полигон през миналото лято и отново по-рано този месец. А целта е да се открие как по-ниските температури влияят на ефективността на батерията на електрически автомобили.

В теста за зимен пробег Porsche Taycan 4S Performance Battery Plus успя да измине 360 км, което е спад с 20,1% спрямо обявения от производител обхват от 421 км. Останалите участници в теста бяха Ford Mustang Mach-E Extended Range RWD, който отчете 18,0% по-малко от стойностите през лятото), Skoda Enyaq iV 60 (15,7%) и Fiat 500 42кВт/ч (15,2%).


електромобили


Тестът също така разкри положителното въздействие от закупуването на електрическа кола, оборудвана с термопомпа, която намалява натоварването на батерията, като извлича излишната топлина от електрическото задвижване, разпределяйки я около интериора на автомобила чрез климатика.

Тествани са пет модела, оборудвани с термопомпа, като те не достигат официалните си данни за пробег по WLTP средно с 25,4%. За сравнение, пет модела, които разчитаха на обикновен вътрешен нагревател, отчетоха среден дефицит от 33,6%. Изпитанията са проведени на затворен полигон за изпитване на превозни средства, където маршрутът е 24 км. Той се състои от 4,2 км симулиран градски трафик, 6,5 км шофиране с постоянна скорост 80 км/ч и 13 км шофиране със 112 км/ч, което симулира движение по магистрала.

Резултати на всички модели в тестовете (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #12
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Иии3 ( преди 2 години )
    Кисело е гроздето... А? Добре си упражняват българския някои, които не са сядали в електромобил. Статийката е поръчана от Горубляне май...1. Зимата пробега не пада повече от 8 - 10%2. Конвенционалните коли с двигател с вътрешно горене, разполагат с огромни излишъци от топлина. Това е разглезило шофьорите.3. Никой не си прави същата сауна в електромобил. Имаш подгряващи седалки и пускаш малко само на предното стъкло да не се изпотява. И си караш с якето.4. Пожелавам го на всеки!
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Иии3 ( преди 2 години )
    Ха ха
  • #10
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До 11:На кой автомобил?Ако седи известно време, то ще ти падне не тяговата батерия, ами 12V-ия акумулатор, като на всяка друга кола.
  • #9
    8 rate up comment 1 rate down comment
    до Теслъ-та ( преди 2 години )
    Да ако живееш в къща или имаш зарядна пред блока. Но колко хора могат да се похвалят, че са така?
  • #8
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    КИАта най-зле, май тая година е финалист за награда а тя горката най-зле от всички електромобили. При "уж" пробег от 530км. успяла да мине само 370км. Определено си е супер набутка да вземеш тая КИА особенно при базова цена 80000лв. тая тука Р-линия, може и да е над 100 000лв.
  • #7
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Знаете ли как като поседи известно време електромобила и изведнъж пробега рязко е намалял, та затова и фалшивите данни за пробег няма скоро да видите самолет с електродвигател както и танк.
  • #6
    13 rate up comment 6 rate down comment
    До 1 ( преди 2 години )
    Мога да потвърдя това което казва първия коментар. Тези тестове ги правят на еднократен максимален пробег и затова загубата е само 15-20%. Но когато колата се ползва ежедневно на по къси разстояния загубата наистина може да надхвърли 50-60% защото има многократно загряване и охлаждане на батерията. Истината е нищо не може да замени ДВГ в сериозната работа. Електрическите коли си остават едни играчки.
  • #5
    11 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Електрическите коли са пълен провал! Към момента нищо не може да замени НАФТАТА!
  • #4
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    421км минус 20 процента не прави 360. Математици, сър...
  • #3
    7 rate up comment 12 rate down comment
    TSLA ( преди 2 години )
    Виждаме само 2 модела със зимен пробег 400+ и причината е термопомпа с Octovalve система, която върти и оползотворява топлина от батерия, инвертор, електромотор, купе, външна среда и някои други. #1 сутрин колата тръгва подгрята от мрежата и не дърпа от пробега. Най-хубавото е климата през телефона: зиме те чака сауна, лете - хладна изба. Интелигентна работа.