Пробегът на на електрическите автомобили през зимата може да бъде до 20% по-нисък, отколкото през лятото. Това показва тест в реални условия, проведен от изданията What Car? и Move Electric.
Изпитанията са направени с 4 идентични автомобила, карани по определен маршрут и в рамките на определени параметри за стил на шофиране на полигон през миналото лято и отново по-рано този месец. А целта е да се открие как по-ниските температури влияят на ефективността на батерията на електрически автомобили.
В теста за зимен пробег Porsche Taycan 4S Performance Battery Plus успя да измине 360 км, което е спад с 20,1% спрямо обявения от производител обхват от 421 км. Останалите участници в теста бяха Ford Mustang Mach-E Extended Range RWD, който отчете 18,0% по-малко от стойностите през лятото), Skoda Enyaq iV 60 (15,7%) и Fiat 500 42кВт/ч (15,2%).
Тестът също така разкри положителното въздействие от закупуването на електрическа кола, оборудвана с термопомпа, която намалява натоварването на батерията, като извлича излишната топлина от електрическото задвижване, разпределяйки я около интериора на автомобила чрез климатика.
Тествани са пет модела, оборудвани с термопомпа, като те не достигат официалните си данни за пробег по WLTP средно с 25,4%. За сравнение, пет модела, които разчитаха на обикновен вътрешен нагревател, отчетоха среден дефицит от 33,6%. Изпитанията са проведени на затворен полигон за изпитване на превозни средства, където маршрутът е 24 км. Той се състои от 4,2 км симулиран градски трафик, 6,5 км шофиране с постоянна скорост 80 км/ч и 13 км шофиране със 112 км/ч, което симулира движение по магистрала.
Резултати на всички модели в тестовете (ГАЛЕРИЯ):