Колко са вече бързите станции у нас, как се развиват цените и има ли горна граница за скоростта на зареждане?
"Зелената сделка" на ЕС вече очертава безвъзвратно пътя към отказ от двигателя с вътрешно горене и преход към електрическо задвижване - включително и за България, колкото и далечна да ни изглежда тази перспектива от гледна точка на днешния ни автомобилен парк.
Ангел Димитров, експерт Бизнес развитие зарядна инфраструктура в АВВ. Снимка ДИМИТЪР КЬОСЕМАРЛИЕВ
Но за да се случи този преход, първо трябва да се построи съответната зарядна инфраструктура. А това е нещо като омагьосан кръг: за да може да се изплати солидната инвестиция в зарядни станции, по пътищата първо трябва да има достатъчен брой електромобили, които да зареждат от тях. А за да има достатъчно електромобили по пътищата, купувачите им първо трябва да са спокойни, че зарядната инфраструктура е достатъчна.
БРОЙ ЗАРЯДНИ СТАНЦИИ
Нидерландия - 82 602
Германия - 50083
Франция - 32287
Италия - 22471
Австрия - 9353
Полша - 3674
Унгария - 2259
Чехия - 1424
Словакия - 1261
Словения - 1164
Хърватия - 918
Румъния - 737
България - 368
Данни ЕFAO |
Какви са основните предизвикателства при създаването на тази инфраструктура, какви нови технологии навлизат в нея и как се променят цените на апаратурата напоследък - по тези въпроси разговаряхме с Ангел Димитров, eксперт Бизнес развитие зарядна инфраструктура в АBB, световния пазарен лидер в този сегмент. Разговорът бе част от конференцията Bloomberg Tech21: CarTech.
8 ключови въпроса за зарядната мрежа в България (ГАЛЕРИЯ):
Още по темата:
-
Eто точна сметка колко ще ви струва най-достъпната електрическа кола в София за пет години
-
Гафът с европейското финансиране не е единственият спорен момент в плановете за насърчаване на електрификацията
-
Милиардерска фамилия от Северна Македония осигурява капитала за инвестицията