fallback

По-евтино ли излиза да карате електромобил в България?

Eто точна сметка колко ще ви струва най-достъпната електрическа кола в София за пет години

Електромобилите все още са средно с 50% по-скъпи от конвенционалните автомобили. Мантрата на производителите е, че те са по-изгодни в дългосрочна перспектива, защото изискват по-малко поддръжка и потребяват по-малко енергия. Отделно правителствата се стараят да ги насърчат с преки субсидии или различни данъчни отстъпки, и дори България вече попада в този списък, макар и плахо.

         Наистина ли обаче е по-изгодно да карате електромобил в истинския живот? В Automedia.bg решихме да пресметнем всички основни разходи по един автомобил с електрическо задвижване за стандартната 5-годишна експлоатация, и да ги сравним с разходите за съпоставим бензинов автомобил.

Големият проблем при такива сметки е, че зависят от начина на употреба, на поддръжка и зареждане, които са индивидуални при всеки човек. Ние сме разгледали един доста стандартен случай: употреба основно в голям град (в случая - София), около 15 000 км среден годишен пробег, постоянен адрес в кварталите на града с периодични, но не непрекъснати пътувания до центъра.  

Сметката ни е базирана върху най-достъпния в момента електромобил на българския пазар - Dacia Spring, и върху най-евтиния по ценова листа негов конкурент с двигател с вътрешно горене - Hyundai i10.        Електромобил срещу бензинова кола: кое колко излиза? (ГАЛЕРИЯ):

 

 

fallback
  • #53
    carpe_diem ( преди 2 години )
    Не е броене на стотинки това. Човек е хубаво да си прави сметка и ако се колебае между две неща, да си види кое му е по-изгодно. Ако е промит мозък като мен, не му трябва да си прави сметка за парите, а само дали това, което е харесал, ще му свърши работа. Иначе наскоро на един познат с бюджет от 15К за бензинова кола му сметнах, че ще му е по-изгодно да си купи Zoe на година и половина (с 50 kWh) батерия - с всички разходи - каско, бензин / ток и т.н. и с остатъчна стойност, разбира се.
  • #52
    анонимен ( преди 2 години )
    хората си броят стотинките за да си купят тролей докъде се докарахме
  • #51
    анонимен ( преди 2 години )
    Стига с тоя солар на къщата бе 10 години дори без кола не може да се изплати тоя солар.Я сметни и колко ти излиза една къща наместо да си купиш апартамент мястото плюс строежа и подръжката данък и тн.Да си бръмчиш в града става ако си наследник на Баарон Гендович от икономическа гледна точка ел.колата си е биклюк освен някоя тесла с голяма батерия но пак ако си големец
  • #50
    croth ( преди 2 години )
    Със софтуера ALFA OBD и с ЕLM 327 тестер дава всички параметри на батерията на около 200 реда. Софтуера е свободен а тестера е около 20 лв. И тества всички системи, не само батерията.
  • #49
    carpe_diem ( преди 2 години )
    Мерси, сложих си приложение на телефона, ама не съм имал време да разцъкам хубаво какво излиза, а и с предишния собственик мерихме с едно уредче (което си остана при нас) и показа някъде 57-58 ah, което май е доста добре и отговаря на 21 kWh използваем капацитет. Из форумите гледах на някои хора им полазва 53-54 ah за коли 2013-2014. Иначе процентите май ги полазва, както й кефне на колата. При Вас колко ah показва?
  • #48
    croth ( преди 2 години )
    Моят също е американски. От 2017 г. На 20000км. Батерията още е на 100% SOH. Ако искате информация ще ви кажа как се мери.
  • #47
    carpe_diem ( преди 2 години )
    За момента имаме много удобни няколко безплатни станции наблизо. Като станат неудобни, в двора на блока ще се образува една (че може и преди това, ще видим, не бързаме засега)...Мога да кажа, че за градските електрички човек наистина трябва да си направи много добре сметката, за да не се разочарова. Ако вместо под 10 км на ден, както е при нас, имаш пробег от 20-30 и нагоре км и нямаш как да зареждваш вкъщи, това не е за теб, защото те обрича на постоянно висене по станции и губене на време...
  • #46
    carpe_diem ( преди 2 години )
    Отскоро имаме и ние фиат 500е (от хамериканските). Жена ми предимно го кара из София, супер доволна е и е постоянно ухилена. Бръмчиме си и двамата уикендите из града, че се престрашихме и у сред зимъска да прескочим до Дупница.Пробегът в студа е катастрофално зле, обаче на нас ни върши идеална работа поради кратките разстояния, за които се ползва - зареждаме го веднъж седмично - пада се от около 40-50% до 90-100% за такъв период най-често.
  • #45
    croth ( преди 2 години )
    Приятели има един сайт и същото приложени под името ev navigation. В него можете да посочите модела на колата, състоянието на батерията в момента, колко човека сте в нея и с каква скорост ще карате. На картата се показва абсолютно точно до къде може да стигнете и да се върнете без зареждане или крайната точка с определен от вас процент на батерията. Ако зададете моршрут ви дав и точите на зареждане. Точна е до 97% от опит.
  • #44
    До #41 ( преди 2 години )
    Предлагам ти да крадеш ток от съседите, що да се охарчваш за фотоволтаици и батерии.
fallback
Последни