fallback

Stellantis: Новите коли стават недостъпни!

Средната класа скоро няма да може да си купи нова кола, категоричен е Карлос Таварес

Главният изпълнителен директор на Stellantis - Карлос Таварес, смята, че увеличението на цените на новите автомобили ги прави недостъпни за масовия потребител и това ще донесе негативни последствия за индустрията като цяло. Статистиката показва, че средната цена на нова кола в САЩ, например, през миналия октомври е била 45 000 долара, а сега вече надхвърля 47 500 долара.

„Много съм загрижен за ефекта върху достъпността на автомобилите. Това се превръща в много по-голям проблем, тъй като инфлационният натиск ескалира. Цените растат и автомобилите постепенно стават недостъпни за потребителите“, обяснява Таварес, цитиран от The Detroit Bureau.

Шефът на Stellantis посочи причините за случващото, които и без това са добре известни. На първо място е продължаващият недостиг на полупроводници, който оказва влияние върху автомобилната индустрия и води до съкращения на производството. Освен това разходите за суровини - по-специално цените на стоманата, алуминия и никела, са скочили допълнително през последните седмици заради продължаващата война в Украйна.

Таварес допълва, че компанията му има големи планове за електрически превозни средства, но те ще струват повече от еквивалентните модели, задвижвани с двигатели с вътрешно горене. И това ще се запази в средносрочен план, което е сериозен проблем, тъй като „няма как това увеличение да се прехвърли на потребителите.

„Вървим към ситуация, в която средната класа просто няма да може да си купи нови автомобили“, категоричен е шефът на Stellantis.

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Който до сега си е сменял колата на 3-5 години с нова и сега ще продължи. Освен ако не купуват супер мини-та - там скока ще е по-осезаем. Виж за тези които тепърва искат да взимат нова кола ще им е по-тегаво
  • #11
    "Загрижени&quot ( преди 2 години )
    Като са толкова загрижени да направят конКурент на Дачия а не да правят Пежо на премиум цени
  • #10
    Ш'Минтирит ( преди 2 години )
    Пък и никой не е казал, че 100% от шофьорите ще ползват споделени автомобили. Това работи в големите градове, но няма как да проработи в малките и в селата. Но пък там се карат предимно автомобили втора употреба, които не касаят автомобилните производители. Винаги ще има лични автомобили. Но ако мога да си наема автомобил за четири часа за да отида до морето и да го освободя там, вместо да плащам стотина лева за паркинг и да мисля кой ще ме блъсне в тази теснотия, ще го наема.
  • #9
    Sveto ( преди 2 години )
    Май скоро сиромасите ще караме само виртуални коли за истински дори и трошки няма да има пари
  • #8
    Ш'Минтирит ( преди 2 години )
    Така беше досега, защото са с автомобил с ДВГ не става. Но пък с електромобили става идеално. Живото доказателство е spark. Пробваха и не само, че не беше провал, а разшириха дейността си в много градове и продължават да я разширяват, като услугите им стават все по-търсени. А светът за добро или за лошо се промени през последните две години и много хора започнаха да работят извън офиса и с ненормирано работно време.
  • #7
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Щото много компании в много държави пробваха всякакви варианти на кар-шеринг и всичките бяха пълен провал. Ако всеки ден ще наемам кола, предпочитам да си я купя, подобна честота обезсмисля наема. Дефакто пътникопотокът е двупосочен - сутрин към работните места, следобед към къщи и да се покрие търсенето в двата пикови часа пак ще трябват същия брой коли - няма компания, която да може да си позволи подобни разходи, а бих казал и логистика.
  • #6
    Ш'Минтирит ( преди 2 години )
    А защо си мислиш, че през седмицата тези автомобили няма да се ползват почасово? Взимаш го от паркинга пред блока и отиваш на работа където го освобождаваш и плащаш само за времето за което си го ползвал и не се чудиш къде ще паркираш в центъра. Оттам някой друг го взима докато си на работа и го ползва, а ти взимаш другия най-близък автомобил, за да се прибереш. Така на 10-те човека, които ползват автомобила за деня, няма да им трябват 10 автомобила, които стоят неподвижно 97% от живота си
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Купих си преди 3 години и няма да повтарям, като стане на 10 се надявам навсякъде да има роботаксита или нещо подобно което се плаща когато го ползваш.
  • #4
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Колегата с рентакара, и когато N-стотин човека пожелаят през уикенда да наемат кола ще установят, че няма свободна. А ако фирмите накупят достатъчно то значи 5 дена в седмицата да стоят на паркинг и да избиват разходите им за два - познай тогава няма да е 9 евро на ден цената, а 90
  • #3
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Те политиците не са средна класа, на тях не им пука
fallback
Последни