Главният изпълнителен директор на Stellantis - Карлос Таварес, смята, че увеличението на цените на новите автомобили ги прави недостъпни за масовия потребител и това ще донесе негативни последствия за индустрията като цяло. Статистиката показва, че средната цена на нова кола в САЩ, например, през миналия октомври е била 45 000 долара, а сега вече надхвърля 47 500 долара.
„Много съм загрижен за ефекта върху достъпността на автомобилите. Това се превръща в много по-голям проблем, тъй като инфлационният натиск ескалира. Цените растат и автомобилите постепенно стават недостъпни за потребителите“, обяснява Таварес, цитиран от The Detroit Bureau.
Шефът на Stellantis посочи причините за случващото, които и без това са добре известни. На първо място е продължаващият недостиг на полупроводници, който оказва влияние върху автомобилната индустрия и води до съкращения на производството. Освен това разходите за суровини - по-специално цените на стоманата, алуминия и никела, са скочили допълнително през последните седмици заради продължаващата война в Украйна.
Таварес допълва, че компанията му има големи планове за електрически превозни средства, но те ще струват повече от еквивалентните модели, задвижвани с двигатели с вътрешно горене. И това ще се запази в средносрочен план, което е сериозен проблем, тъй като „няма как това увеличение да се прехвърли на потребителите.
„Вървим към ситуация, в която средната класа просто няма да може да си купи нови автомобили“, категоричен е шефът на Stellantis.