„Всички признаци сочат, че се намираме в едно десетилетие на спад за автомобилната индустрия. Пикът на производство вече е преминат и големите компании се опитват да оптимизират преминаването към електрификация, като едновременно се справят с прекъсванията във веригата за доставки, което им излиза доста скъпо“, пише в свой коментар на случващото се автомобилния експерт Джеймс Гилбой от изданието The Drive.
Както и редица други познавачи на индустрията, той също е на мнение, че някои автомобилни производители просто няма да оцелеят и ще загинат до 2035 г. Това е срокът, след който в много от държавите по света ще бъде забранена продажбата на превозни средства с двигатели с вътрешно горене.
„Финансовата нестабилност, проблемите с надеждността или ограничената лоялност към марката може сами по себе си да не погубят конкретен производител, но тези три фактора накуп със сигурност ще помогнат за неговата гибел“, категоричен и Гилбой, който прави и прогноза за това, кои марки са най-застрашени от случващото се в индустрията.
Кои марки няма да оцелеят след 2035 година? (ГАЛЕРИЯ):
Гилбой има известни притеснения и за съдбата на Mazda. Японската компания продава успешно своите SUV-модели, но придвижването напред и нагоре засега става доста болезнено. Това се отнася най-вече за първите опити в сферата на електрификация, които не са никак успешни на фона на представянето на големите конкуренти. Идеята за превръщането на Mazda в премиум-производител също крие сериозни рискове.