fallback

Европейската комисия ни отряза за субсидия за електромобили

Обявената от българските власти помощ от 12 000 лева за кола засега няма да бъде отпусната

Искането на България за субсидия от 6140 евро за покупка на електромобил беше отхвърлено от Европейската комисия. Помощта беше залегнала в българските планове за следващия програмен период на оперативна програма „Околна среда“. От изказване на министъра на околната среда и водите Борислав Сандов пред Министерски съвет обаче става ясно, че това искане е било определено като недопустимо в европейската Генерална дирекция "Регионално развитие". Причината е, че България искаше да финансира субсидията със средства основно от оперативната програма за екология (23.5 милиона евро) и по-умерено национално съфинансиране (6.5 милиона евро). В 17 от 27-те членки на ЕС в момента има преки субсидии за покупка на електромобили, но те се финансират основно от националните бюджети.

Информацията на Сандов идва на фона на демонстрираната преди това твърда увереност, че планът ще бъде одобрен и стимулите ще могат да стартират още тази година. Според министъра въпросът за субсидиране на електромобили остава на дневен ред. "Трябва да се търси решение евентуално в ОП Транспорт", коментира той.

Алтернативата е да се потърси финансиране с бюджетни средства. На това мнение са и от Асоциацията на автомобилните производители (ААП), чийто председател Храбрин Иванчев даде примери с държави като Хърватия и Гърция. Там автомобили не се произвеждат, но въпреки това има добре развити програми за субсидиране на електрически превозни средства.

„Правителството трябва да намери начин, по който да вкара разходите за подпомагане на покупката на електромобили в бюджета. Така се работи в повечето държави в Европа, така че нещата са напълно изяснени и има откъде да бъде взет пример“, коментира Иванчев за Automedia.

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Всеки жител на София губи по над 4000 лв. годишно заради мръсния въздух, сочи доклад на Европейския алианс за обществено здраве.Това каза по повод икономическия ефект от мръсния въздух Петър Живков - създател на приложението за проследяване качеството на въздуха AirLief, пред Bulgaria On Air. Преките последици са от хоспитализации, а непреките при преждевременната смърт. Мръсният въздух води до сериозни хронични заболявания, които впоследствие се отразяват и върху икономиката чрез нашето ...
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    никакви субсидии за социалисти и комунисти
  • #9
    Колев ( преди 2 години )
    Тези новите са в пъти по-зле от старите.Защо не се върнат там от където са дошли, тъй като всеки ден на власт ни връща назад със по 100дни. Пази боже от такива профани, като тях!!!
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    То няма лошо да се субсидират, но почти всички ел. коли струват над 50 хил. лв. с изключение на Дачия спринг, поради което ще се окаже, че бедните, които карат коли над 10-15г. ще субсидират с данъците си /защото именно от тях идват основните данъчни постъпления/ по-заможните.
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Бедна държава управлявана от популисти няма как да намери бюджет за това точно, в момента наясно ли сте колко хора чакат на опашката за субсидии, такива глезотии преди ковида може би бяха по-възможни, сега твърдо не.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    1-ви, принципно съм съгласен, че всякакви субсидии трябва да се разкарат или ако толкова искат да е като преди 10г- казват за покупка на нов автомобил. А оттам всеки да си решава какво иска. Ел. кола не е покрива нуждите на всеки, освен за такива, които карат малко, предимно на къси разстояния (или времето не е фактор) и най-вече имат къде да я зареждат.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    шминтирит, ти като социалист не си ли доволен? странно
  • #2
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Който иска такава пpoстотия да си плаща! Киро и шайката му е ясно, че са пълен въздух под налягане.
fallback
Последни