Всички причини са свързани със скъсване на ангренажен ремък. И това може да се случи дори на нова автомобил. Приблизително половината от съвременните двигатели използват зъбчат ремък, подсилен с гума, за задвижване на разпределителните валове. Той е компактен, тих и не се разтяга с течение на времето като веригата.
Има обаче едно „но“ - ремъкът се къса много по-лесно. И най-често това се случва поради неправилна експлоатация или на пестене от резервни части. Какво се случва, когато се счупи? Разпределителните валове спират да се въртят и замръзват в положение, при което са отворени няколко клапана. Коляновият вал продължава да се върти по инерция. Буталата, задвижвани от коляновия вал, удрят клапаните.
В най-добрия случай собственикът го чака ремонта на главата на цилиндъра. В най-лошия случай, ако буталата са повредени или свързващите пръти са огънати, двигателят се ремонтира. Последствията са особено тежки за дизеловите двигатели.
Как шофьорът разбира, че ангренажният ремък се е скъсал? Моторът спря рязко. Опитите за стартиране ще накарат буталото да причини повече щети на клапана. Ако ремъкът се скъса, водачът може да усети лекотата на въртене на коляновия вал със стартера. Двигателят може да работи с метален звук, като причината е липсата на компресия в цилиндрите.
6 причини за късане на ангренажен ремък (ГАЛЕРИЯ):
Често до късане на ремъка водят решки при неговото инсталиране. Това обикновено се случва много скоро след ремонта. Много е важно самият ремък да бъде правилно затегнат. Пренатягането ще го скъса, а слабото натягаве ще го откачи. И в двата случая последствията са неприятни.
Друга често срещана грешка са разхлабените ролки. Неправилното монтиране на капаците на ангренажния ремък също е опасно. Те служат за защита от попадане на малки камъни от пътя които могат да нанесат сериозни поражения.