IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault загатва за нов водороден прототип

Автомобилът явно ще използва двигател с вътрешно горене

До неотдавна, свързвахме водорода с електромобили с горивна клетка като, например, Toyota Mirai и Hyundai Nexo. Нещата се промениха, след като от Toyota обявиха иновативен двигател, който по същество е с вътрешно горене, но захранван от водород. Нещо, което пък преди доста години представиха от BMW с флотилия тестови автомобили, които се движеха известно време в Германия.


Renault водороден прототип


Сега, още един автопроизводител е решил да експериментира с "водородна газова уредба". Става въпрос за Renault, които започват тестовете на нов концептуален автомобил, оборудван с, цитираме, "водороден двигател". Използването на думата "двигател" ни дава ясен знак, че машината, няма да е с електромотор и горивни клетки, а по-скоро ще използва ДВГ, захранван от екологичния газ.

От Renault наричат новия прототип "безпрецедентен концептуален автомобил", който е важен за стратегията им за устойчиво развитие, силна кръгова икономика и използването на рециклирани и рециклиращи се материали. Тайнствената към момента машина ще има и "технологични иновации на борда, които ще служат в полза на безопасността на шофьора и участниците в движението".

Това, което може да видим от представеното от компанията тийзър изображение е, че автомобилът има тънки предни LED светлини и илюминирано лого, подобно на електрическия кросоувър Renault Megane E-Tech Electric. Дневните светлини, обаче, са доста по-големи и се намират там, където обикновено сме свикнали да виждаме въздухозаборници.

Не сме особено изненадани, че предвид силуета, става въпрос за кросоувър, а не лека кола. Машината явно ще разполага с камери, вместо странични огледала, което е актуална мода в автомобилния свят. От Renault все още не дават никаква информация, освен, че моделът е проектиран под ръководството на главния дизайнер Жил Видал и ще бъде представен официално през месец май.

0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Skoda Kamiq?
  • #8
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Жил Видал си е номер 1 в дизайна. Само благодарение на него Пежо вдигнаха продажбите (иначе техниката им си е все същата само вдигнаха цените).
  • #7
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Малии... ( преди 2 години )
    тва ренде ще се взривява още в завода! После къде ще го правят...освен в Донбас?
  • #6
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До 4 да,защото не навсякъде има водород,четох за един собственик на Мирай в Мюнхен мисля беше,че трябва да ходи на около 50 км.за да зарежда,а в периметър на 400 км няма къде да заредиш,за това си ограничен.Но ако се направи мрежа от водородни станции ще стане далеч по евтино,ако навлезат водородните автомобили,които са наистина заместник достоен на двг-тата.С тока си ограничен и по разстояние и по време,на всеки 150-200км.задължително 30-40 минути и до морето си за един ден не за няколко часа.
  • #5
    1 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Добре са го пичкосали рендето. Голяма работа са франсетата ей
  • #4
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До 1:"Цената на една водородна зарядна станция днес си остава около 1 милион евро. " За сравнение: инвестицията за електрическата зарядна станция на Кауфланд е около 80 000 лева.
  • #3
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    2-ри, ел. мотор може да е ефективен, ако е закачен на контакта. Но ако си на батерии си много ограничен. Ако беше толкова лесно и ефективно, трамваи, тролеи, влакове, нямаше да са вечно на конктактна мрежа. Ти у вас уреди пералня на батерии ли ползваш или си я закачил в контакта? Що не и сложиш едни батерии
  • #2
    4 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Защо двг да преминава на водород като може да се използва ел двигател май някои полухора не искат да разберат че двг е нискоефективен биклюк.
  • #1
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Доста от автомобилните шефове обявиха, че електирфикацията не е решение. Опитите на Тойта в рали шампионата, както и сега на Рено ... дали пък все пак ДВГ няма да остане и премине на Н2? Би било доста интересно решение, предвид, че сегашната инфраструктура може да се използва с инвестиции, доста по малки от тези в зарядни станции и допълнителни енергиини мощности