IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota GR Yaris премина на водород

Японците представиха хечбек с експериментален двигател

Toyota е един от малкото производителите, които продължават да вярват, че водородът може да се използва в задвижването на автомобила не само с горивни клетки, но и като гориво за двигател с вътрешно горене. Преди време компанията представи концепция за високопроходим автомобил ROV, оборудван с водороден двигател с вътрешно горене, а сега постави същия агрегат на хечбека GR Yaris.


Toyota GR Yaris H₂


В Toyota решиха да се върнат към идеята за използване на водород в буталните двигатели преди три години и дори тества технологията в състезания, оборудвайки хечбека Corolla Sport с такъв агрегат. Следващата крачка е създаването на прототипа GR Yaris H₂ с абсолютно същия агрегат.

Конструктивно това е 1,6-литровият G16E-GTS турбо-мотор с 3 цилиндъра от хeчбека Yaris GR. Разликата е, че резервоарите и процесът за зареждане са унифицирани с тези на седана Mirai, а горивната система е в състояние да „усвоява“ водород, а не бензин. Засега от Toyota не разкриват характеристиките на модела, но те е едва ли са впечатляващи.


Toyota GR Yaris H₂


Оборудваният със същия агрегат прототип Corolla Sport участва в маратонското състезания „Super Taikyu“, като завъртя 358 обиколка (1634 км) на пистата „Фуджи“ в Япония, което е наполовина по-малко от резултата на победителя. На всеки 10 обиколки колата трябваше да де зарежда от специални станции, монтирани в бокса.

Резервоарите бяха пълнени с водород 35 пъти, като това отне 4 часа. Още 8 часа отидоха за за отстраняване на неизправности и диагностика, което означава, че Corolla е прекара,а само 11 часа и 54 минути на пистата. Към това трябва да се добави и факта, че водородният двигател произвежда само 80% от мощността на същия бензинов мотор.

Още снимки на водородния GR Yaris - вижте в галерията:

За втората надпревара – на пистата „Аутополис“, инженерите на Toyota направиха доста промени. Мощността беше увеличена до 90%, а максималният въртящ момент – с 15%. Времето за зареждане беше намалено с 40% - до 3 минути, но и това не позволи на колата да се съревновава при равни условия с останалите.
Снимки: Toyota


0 от 500
  • #6
    2 rate up comment 6 rate down comment
    До 7 ( преди 2 години )
    Виж колите на BYD (китайска марка) с какви батерии са и пак пиши до къде са стигнали! Колите вече се продават в Норвегия! Батериите не се палят при удар и можеш да забиеш даже пирон в батерията!
  • #5
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Тойота е единствения производител който разработва и от повече от година тества батерии с твърд електролит. Колко пък да са назад с електрификацията? Назад са само по брой самозапалващи се батерии. Но това е защото си тестват обстойно технологиите преди да ги продадат на клиентите, за разлика от няки компании имащи претенции за иновативност.
  • #4
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    В Тойота не работят случайни хора и афиширането на подобни новини си има конкретна цел - отправянето на посланието, че видите ли Тойота е иновативна компания и смело влага милиони в развитието на нови технологии. Врементата са такива, че те не могат да си позволят да стоят отстрани и да гледат как редица други компании напредват с електрификацията, а Тойота е на опашката. Като всяка една голяма компания те са готови да похарчат милиони за ПР и подобряване на имиджа.
  • #3
    7 rate up comment 7 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    В жестока заблуда си! Този yaris е с ДВГ на водород и има вредни емисии. Както заради изгорялото масло, така и азотни окиси заради прегряването на азота от атмосферния въздух. Така че предимства няма!
  • #2
    7 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Какви позитиви, г-н Русе? Позитив в единствено число - няма преки вредни емисии от колата. Всичко останали са негативи, и то от тежки по-тежки: скъпо, замърсяващо и нискоефективно производство на газа; скъпо, бавно и опасно зареждане; скъпи зарядни станции с ограничен капацитет; опасно транспортиране и съхранение; тежка и обемиста задвижваща система; недостатъчна мощност, налагаща монтирането на акумулатор; кратък живот на горивните клетки.
  • #1
    9 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    В Русе се открива първата водородна станция в България. В цивилизования свят има тук там. Все пак говорим за съвсем иновативни технологии с евентуално бъдещо комерсиално използване. Като цяло водородната технология носи своите позитиви.