Италианският производител Fiat започна да електрифицира цялата си гама с пускането на пазара на версиите 500X Hybrid и Tipo Hybrid. Те се задвижват с помощта на „мека“ хибридна система с 48-волтов стартер-генератор, благодарение на която се намаляват разхода на гориво и вредните емисии СО2.
Същият задвижващ агрегат беше представен за първи път миналия месец във вариантите на E-Hybrid на Jeep Renegade и Compass. Той включва 1,5-литров турбо двигател с 4 цилиндъра FireFly с мощност 128 к.с. и 240 Нм въртящ момент, както и 48-волтов електромотор BSG с 20 к.с. и 55 Нм. Мощността се изпраща към предната ос чрез нова 7-степенна трансмисия с двоен съединител.
Въпреки че са класифицирани като „леки хибриди“ заради наличието на 48-волтова технология, двигателят с вътрешно горене в 500X Hybrid и Tipo Hybrid може да остане изключен до 47% от времето в комбиниран цикъл по WLTP и до 62% в градски условия. Автомобилите могат да стартират, паркират и дори да движат само на електричество, като системата възстановява енергията по време на спиране и забавяне.
В резултат на това задвижващият агрегат 1.5 Hybrid изразходва с 0,3 л/100 км по-малко гориво от 1,6-литровия дизел в градския цикъл. В допълнение, 500X Hybrid отделя 11% по-малко CO2 от конвенционалния 500X с 1,3-литров бензинов двигател. По отношение на производителността, Fiat Tipo Hybrid ускорява от 0 до 100 км/ч за 9 секунди, а 500X Hybrid за 9,4 секунди.
Визуално, единствената разлика е добавянето на надпис Hybrid на задната врата. Версията Tipo Hybrid се предлага и в новата каросерия SW Cross, съчетаваща практичността на комбито със стилистичните знаци на кросоувъра. Двата автомобила получават и цвят на каросерията Passione Red, черен интериор с червени акценти и специални лога.
Снимки: Fiat