IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Един от най-успешните електромобили удвои пробега си

Китайският Wuling Hongguang Mini EV получи сериозни подобрения

Миниатюрният Wuling Hongguang Mini EV е най-продаваният електромобил в Китай, а за кратко дори бе лидер по реализации в световен мащаб, преди Tesla Model 3 да го догони и изпревари в класацията на електрическите бестселъри миналата година. Само за 2021 компактният хечбек лансира 426 484 продажби, огромната част от които в родния Китай.


Wuling Hongguang Mini EV


Заради рекордното търсене, производителят не си и помисля да работи върху приемник на своя бестселър, а ще продължава да залага на него, като представи някои подобрения. Затова на дневен ред е сериозна модернизация на возилото, която ще засегне основно силовия агрегат и батериите.

По уверение на сигурни източници от Китай, Wuling Hongguang Mini EV ще бъде оборудван с нов пакет акумулатори с капацитет 26,5 киловатчаса, която ще му позволява пробег с едно зареждане до 280 км (според китайския стандарт CLTC). Това е доста сериозна новост, като се има предвид, че до момента електромобилът се предлагаше с 4 вида батерии, позволяващи пробег от 120 до 170 км.

Освен новите батерии, малкият електромобил ще се сдобие с нови фарове и светодиодни модули, В салона ще бъдат монтирани седалки с по-различен дизайн, очаква се нов волан, променено арматурно табло, различни дръжки на вратите и нови, по-скъпи и качествени стелки а пода.


Wuling Hongguang Mini EV Cabrio


Освен всичко друго, от Wuling смятат да пуснат скоро и кабрио версия на машината, като прототипът на новата модификация бе представен още миналата година. Откритият модел също ще получи 26,5-киловатчасова батерия и по-мощен електромотор, развиващ мощност от 41 к.с. За справка, конвенционалният Mini EV засега се предлага с агрегат с 27 конски сили.

Китайският производител възнамерява да пусне на пазара и специална версия Gameboy на закрития хечбек, като при нея със сигурност ще има по-мощен електродвигател - такъв, постигащ 33 к.с. Тук ще има и специални дизайнерски акценти по външния вид. Не е ясно дали в някоя от версиите ше видим най-мошщният електромотор или той ще остане запазен само за кабриолета.

Подобни промени и специални версии определено ще удължат живота на популярното автомобилче, което и без това не се оплаква от липсата на търсене. Въпреки това, всеки ден моделът има все повече и повече конкуренти. Дори брутален офроуд производител като BAW се опитва да отхапе парче от пая Wuling със свое подобно предложение.

0 от 500
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До #7 ( преди 2 години )
    В Китай не е ли капитализъм бе умньо ?В Китай е див, експлоататорски капитализъм, с по 12 часа работно време и $150 минимална заплата.Или ти гледаш как са се кръстили? Най-малкото в комунизма частна собственост - няма !
  • #8
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Мандръсю Мандръски ( преди 2 години )
    това е бъдещето на колите. леки конструкции до макс 400-500 кг. може и още надоле
  • #7
    16 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    В Китай правят електромобили за хората, е в Европа - за богатите, защото при капитализма всичко е направено да обслужва този, който има пари, а който няма пари е слуга/квази роб/ на този, който има пари. Така работи системата.
  • #6
    5 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    това не е кола, но щом има мераклии да ви е честито!
  • #5
    7 rate up comment 1 rate down comment
    До 3 ( преди 2 години )
    Зависи какво за теб е дълъг път. Не един, два или три са моделите с по 400-500км пробег
  • #4
    3 rate up comment 19 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Този автомобил се роди, за да можеше компанията да покрива норматива за електромобили, определен от Комунистическата партия. Първите 2 години почти всички бройки ги регистрираха на себе си и отиваха директно за скрап - затова е измислен толкова евтин и с толкова малка батерия. След това партията се усети, че заложените цели са прекалено агресивни и ги намали. Но явно моделът все пак е намерил купувачи.
  • #3
    23 rate up comment 5 rate down comment
    Krom ( преди 2 години )
    Като за 4 000 долара направо си е "харизан кон". Супер е колицата да си я джиткаш до работа или магазина. За дълъг път нито един електромобил така или инак не става все още.
  • #2
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Фтс ( преди 2 години )
    Е щом ще има нови стелки, ще си я купя вече ;)
  • #1
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Нищо не казват за цената? Ще я запазят ли около 4000 долара?