Миниатюрният Wuling Hongguang Mini EV е най-продаваният електромобил в Китай, а за кратко дори бе лидер по реализации в световен мащаб, преди Tesla Model 3 да го догони и изпревари в класацията на електрическите бестселъри миналата година. Само за 2021 компактният хечбек лансира 426 484 продажби, огромната част от които в родния Китай.
Заради рекордното търсене, производителят не си и помисля да работи върху приемник на своя бестселър, а ще продължава да залага на него, като представи някои подобрения. Затова на дневен ред е сериозна модернизация на возилото, която ще засегне основно силовия агрегат и батериите.
По уверение на сигурни източници от Китай, Wuling Hongguang Mini EV ще бъде оборудван с нов пакет акумулатори с капацитет 26,5 киловатчаса, която ще му позволява пробег с едно зареждане до 280 км (според китайския стандарт CLTC). Това е доста сериозна новост, като се има предвид, че до момента електромобилът се предлагаше с 4 вида батерии, позволяващи пробег от 120 до 170 км.
Освен новите батерии, малкият електромобил ще се сдобие с нови фарове и светодиодни модули, В салона ще бъдат монтирани седалки с по-различен дизайн, очаква се нов волан, променено арматурно табло, различни дръжки на вратите и нови, по-скъпи и качествени стелки а пода.
Освен всичко друго, от Wuling смятат да пуснат скоро и кабрио версия на машината, като прототипът на новата модификация бе представен още миналата година. Откритият модел също ще получи 26,5-киловатчасова батерия и по-мощен електромотор, развиващ мощност от 41 к.с. За справка, конвенционалният Mini EV засега се предлага с агрегат с 27 конски сили.
Китайският производител възнамерява да пусне на пазара и специална версия Gameboy на закрития хечбек, като при нея със сигурност ще има по-мощен електродвигател - такъв, постигащ 33 к.с. Тук ще има и специални дизайнерски акценти по външния вид. Не е ясно дали в някоя от версиите ше видим най-мошщният електромотор или той ще остане запазен само за кабриолета.
Подобни промени и специални версии определено ще удължат живота на популярното автомобилче, което и без това не се оплаква от липсата на търсене. Въпреки това, всеки ден моделът има все повече и повече конкуренти. Дори брутален офроуд производител като BAW се опитва да отхапе парче от пая Wuling със свое подобно предложение.